Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Nick Verschuur

Blijf op de hoogte en volg Nick

09 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Daar zijn we alweer. Deze week is voorbij gevlogen, veel nieuwe gezichten gezien en al gelijk hard aan het werk geweest.
De week begon al goed, zoals altijd... Maandag zou ik beginnen met mijn eerste stagedag. Ik had me helemaal voorbereid en was er mentaal klaar voor. De zondagavond daarvoor kreeg ik van andere mensen te horen dat het maandag een nationale feestdag was en dat hun bedrijf of school dicht zou zijn. Mmm naja ik moest die maandag toch echt beginnen naar mijn weten.. Tenminste dat was de afspraak. Ik die avond netjes betijen naar bed om fris aan de start te staan. Daar stond ik dan netjes half 9 op de stoep... voor een dichte deur. Maatgoed je weet maar nooit wellicht beginnen ze hier pas rond 9 uur, laten we even afwachten.... Heb voor een uur zitten wachten maar de deur was voor geen millimeter verschoven oftewel, Universiteit dicht! Dat begint goed!
Gelukkig had ik dag 2 meer geluk en kon ik netjes om half 9 naar binnen. Het was nog allemaal onzeker waar ik zou gaan zitten maar ik mocht alvast in een hok plaatsnemen want om 11 uur had ik al mijn eerste seminar van een of andere Duitse professor. In de tussentijd moest ik mezelf maar even vermaken want na deze seminar zou ik mijn eigen professor in levende lijve ontmoeten. Om 11 uur liep ik netjes naar de afgesproken ruimte en daar zat een man of 5. Ik wilde natuurlijk niet te ver achterin zitten want dan zou ik ongeïnteresseerd en afstandelijk overkomen dus laten we netjes op de 2e rij gaan zitten achter de andere 5 man. De ruimte liep langzaam vol, mensen gingen achterin zitten.. Niks aan de hand dan zit ik mooi in het midden... Totdat de mensen voorin achterin gingen zitten... Ja hoor deze jonge heer zat pontificaal vooraan! Wijsneus zal die professor wel gedacht hebben.
Heel de presentatie lang leek het wel of ik een privé seminar had want werd non stop aangekeken door de presentator. VERSCHRIKKELIJK! Ik durfde niet onderuit gezakt te gaan zitten, niet te gapen, niet weg te kijken.. Tja wat doe je dan... Interessant meekijken en meeknikken?! Dat leek me dan maar de beste optie.
Na 2 uur geluisterd te hebben naar een zeer interessant topic waar ik zelf weinig van snapte kwamen er nog vragen uit de zaal. Vragen in het engels weliswaar maar of ik het kon volgen? Niet echt! Ach we lachen maar gewoon mee.
Na deze cultuurshock van professoren en hooggeleerde met hun dure gesprekken dacht ik dat ik het ergste wel gehad zou hebben.. tevergeefs, ik mocht deelnemen aan een lunch met verschillende professoren. Ik heb geen idee hoe ik deze 3 uur durende lunch hebben kunnen bijwonen zonder dat ik huilend ben weggelopen. Het ene dure woord klonk nog duurder als de andere, het was een grote Einstein vergadering! Ja ik genoot gewoon lekker van mijn lunch het was tenslotte op de kosten van de baas!
Na de lunch had ik een korte bespreken met mijn professor en gingen we even mijn "kantoor" regelen. Ik mocht kiezen:
Of opgesloten worden in een vies stinkend hok met 1 chinees
Of opgesloten worden in een minder vies stinkend hok met 8 chinezen.
Laten we dan maar kiezen voor de grotere ruimte met meer chinezen, hopend op meer gezelligheid.
Het zijn hele vriendelijke collega's alleen ze hebben wat gekke manieren:
Scheten laten alsof er niks gebeurd
Geen muziek
Doodse stilte
Lopen op slippers
Slapen achter hun pc
en tja eigenlijk alles gewoon!

Ze zijn zeer behulpzaam dat wel en als je eenmaal contact heb dan kun je er best een grapje mee maken. Maar toch kunnen ze nog veel leren van de brabanste gezelligheid! Maatgoed die gezelligheid breng ik dan wel.

De rest van de dagen heb ik me volop beziggehouden met het inlezen van alle papers die ook maar te vinden waren over mijn onderwerp. Tja want was is nou eigenlijk een Stent?? Zie hier:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stent

Wat mijn opdracht nu precies is:
Het hoofddoel van deze stage is het aanleveren van een nieuw ontwerp van de stent die ipv 20 jaar meegaat nog langer kan meegaan. Hierbij komen verschillende dingen bij kijken maar daar zal ik jullie niet mee lastigvallen.

Na een week gehad te hebben ben ik zeer positief. Het verbaasd me enigszins omdat ik eigenlijk helemaal geen onderzoeker wil worden of laat staan dat ik het leuk vind om al die papers door te lezen. Maar het valt me toch mee en ik begin het nog leuk te vinden ook! Alles doorspitten opzoek naar de juiste informatie en deze verwerken in jou eigen werk. En ja de wereld van al deze geleerde dat went snel genoeg! Het is hier alweer bijna maandag dus we mogen weer bijna verder met een tot nu toe zeer leuke en interessante stage!

Ben je nou super geïnteresseerd ik wat ik nou echt precies moet doen? Vraag maar raak dan zal ik je een persoonlijke seminar op niveau geven!

Ik ga nog even snel van de zon genieten, laterrrrrr

  • 09 Oktober 2016 - 07:40

    Henk:

    Heb je mij nog steeds niet genoemd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 15277

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: