27-aug t/m 30-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 27-aug t/m 30-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

27-aug t/m 30-aug

Blijf op de hoogte en volg Nick

30 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

27-Aug Mijn eerste nachtje in mijn Prinzenkamer zit er alweer op, het was geweldig. Ik heb nog nooit overdwars in een bed gelegen! Alleen de douche viel erg tegen. Na een kwartier lekker gedoucht te hebben doe ik het gordijntje open en wat ligt er op de grond een hele plas met water:(... Wat blijkt op een of andere manier komt er water door het gordijn of iets en dat komt op de grond.
Aangekomen op het werk begon ik gelijk hard te werken aan mijn tekeningen. Na het afronden van de grootste dingen ging ik naar mijn begeleider en hebben we besproken hoe we het volgende probleem zouden tackelen. Dus na het gesprek kon ik weer vrolijk verder met tekenen en dat duurde tot ongeveer 4 uur.
Na deze intensieve teken dag ging ik met mijn vrienden gezellig naar Waterfront om onszelf is te trakteren op een groot stuk vlees! Tja en dan bedoel ik ook een groote Steak!!! Nou ik heb nog nooit zoveel gegeten maar lekker dat het was... Ik kon het gewoon niet laten staan en dat voor maar 6 euries:O:O ik zeg doen we vaker!:D. Na het etentje ging ik aar gauw naar huis want ik moest de volgende dag vroeg op voor mijn visum te regelen...

28-aug Vandaag was het dan zover mijn visum verlengen. Ik had op het werk al gezegd dat ik misschien nog naar mijn werk kom maar waarschijnlijk niet. De rede hiervoor is dat het verlengen van je visum een heleeeee langeeee tijd kan duren.
OKe de dag begon vroeg en actief om 6:30 ging het wekkertje... Ik drukte hem uit tot een uur verder. De wekker ging om 7:30, tja en ook deze drukte ik een half uurtje verder. OM 8 uur ging de wekker weer en nu was ik er dan wel klaar voor hop uit bed en douchen met die luie reet. Na een lekkere en tactische douche want tja ik wil niet nog een keer een natte vloer dus ik houd vanaf die dag de douchekop vast:P heb ik maar wat gegeten. Op naar de Home Affairs, ik had op google gekeken dat ik ergens in het midden vand e stad moest zijn. Was ik bijna op plaats van bestemming (dacht ik) vroeg ik maar even aan iemand waar kan ik Home Affairs vinden. Werd ik dus naar een gebouw in de buurt van mijn hotel gestuurd, fijn...
Eenmaal binnen kreeg ik een nummertje mee. Dus ik ga naar de 1e verdieping en ga ergens in de rij staan. Na een klein 15 min wachten ben ik aan de beurt. Dus ik geef aan ja kom voor mijn visum. De mevrouw zegt niks pakt wat formulieren krabbelt er wat op en zegt tegen mij dat ik de papieren opp de formulier moet regelen en dan moet terug komen... OKe??!!.. Dus ik ga ergens zitten en begin alles in te vullen, de helft vand e vragen wist ik niet eens wat ze van me wilden maargoed gewoon onduidelijk gaan schrijven. Eenmaal wat dingen ingevuld ga ik weer in de rij staan bij mevrouw en dit keer kijkt ze me heel chagerijnig aan en vraagt heb je alle formulierne al?? Ik ja? Zij: Alles in 2 voud? mmmm nee... Nou regel dat en kom dan pas terug. Ajaj Baas!!. Dus ik terug naar mijn hotel om alle papieren te kopieren en nog de laatste vragen met hun in te vullen want tja er stonden echt vragen bij waar je u tegen zegt.
Na het kopieren en het invullen ging ik weer terug naar home affairs. Kreeg ik weer een nummertje en stond ik weer bij de oh zo gezelige mevrouw in het rijtje, I LOVE IT. Ook dit maal vraagt ze heb je alle sformulieren in 2 voud. Ja zeker mevrouw! Oke dan mag je even daar gaan zitten totdat je nummer word omgeroepen... Oke..
Nou dan EVEN van die ......(PIEP) achter de balie duurde 2 uuur!! Dus aangekomen bij de volgende balie, zit en mevrouw en die kijkt in mijn papieren krabbelt wat en stempelt wat en zegt je hebt nu alleen de verkeerde kopie van je paspoort... Nee he! Dus ze zegt ja als je naar buiten gaat eind van de straat zit een copyshop dan kun je dat even kopieren, maar ik mocht als ik terug gelijk bij haar weer aansluiten dus hoefde niet meer te wachten. Dus na de kopietje gehaald te hebben stond ik weer bij mevrouw en ze stempelde het laatste formuliertje af en ik hoefde nu alleen nog maar te betalen en dan was het goed zo.. Ik had al gezien hoe dat betalen ging, het is gewoon je geld geven en klaar. Dus we zijn zo klaar! (Dacht ik...) Stond ik bij het raampie om te betalen is mevrouw niet aanwezig. Dus ik wachten, 15 min later komt er een tja.. vol slanke vrouw aan met een flink kontje.(MEGA) Dus ik geef netjes mijn papieren met geld en zij rekent af. Wachtend op het bonnetje vertelde ze me dat de printer het niet doet dus ik moest even wachten... Okeoke prima kan nooit lang duren dacht ik. Nou het heeft haar 1 uur gekost op nieuw printpapier te halen ergens in de stad:O:O Allemachtig, maargoed ik had betaald en wilde zo snel mogelijk weg. Zo na een aantal uren genoten te hebben in dat Home Affairs gebouw was ik er wel klaar mee.
De zon scheen en het was lekker warm dus ik dacht ga maar eens lekker tennissen. Ik heb vanaf half 3 tot 7 uur op de vaan gestaan. Ben sinds Zaterdag Lid van een nieuwe tennisclub en ik mag aankomende Zaterdag meespelen in Team 1. BAM!

29-aug Ook dit was weer een druk teken dagje op mijn werk. Ben veel bezig geweest met het wijzigen van mijn tekeningen omdat mijn begeleider steeds een ander idee had over hoe het moest. Prima als het steeds beter word teminste... Nee hij wilde bijv van een driehoek een vierkant maken en daarna wilde die toch weer een driehoek. Naja 1 positief ding had me vandaag niet verveeld:D
Eenmaal thuis gekomen ontmoet ik mijn 2 nieuwe kamergenootjes. Super gezellig de ene komt uit twente en de ander uit amsterdam. Na een gezellig gesprek hadden we besloten om pannenkoeken te eten want tja daar was ik natuurlijk pro in. Na een uitstekend avondmaal hebben we nog maar eens een pilsje genuttigd in de bar en op deze manier hebben we elkaar beter leren kennen.

30-aug Vandaga begon de dag weer vroeg en tja raad het of niet vandaag ben ik ook weer bezig geweest met tekenen. Heb weinig aan mijn hoofdproject gewerkt maar meer aan kleine projects die steeds binnen komen rollen. Er is namelijk een man genaamd Reggie hij heeft geen computer. Hij is de baas van de Workshop en hij heeft een aantal tekeningen van onderdelen die ze regelmatig bestellen. Maar deze tekeningen zijn onprofessioneel en met de handgetekent en hij vroeg mij als ik tijd had of ik die op de computer kon uit werken. En tja dat doe ik dus tussendoor als ik ff rust heb. Achja die man word er helemaal bij van daar doe ik het dan maar voor!. Voor mij zit het er alweer bijna op deze dag en dan ga ik maar is lekker chillen vanavond. Jullie horen gauw weer van mij. Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 15310

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: