30-okt t/m 5-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 30-okt t/m 5-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

30-okt t/m 5-nov

Blijf op de hoogte en volg Nick

05 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

30-okt t/m 2-nov
Deze week was een rustig werkweekje. Ik heb veel tijd kunnen tijd steken in mijn eindverslag. Jaja je kan er maar beter alvast mee beginnen dan heb je het al gehad:D. Buiten mijn stage om heb ik ook deze week weer veel gesport. We hadden op de dinsdagavond een taaie competitiewedstrijd met het voetbal we speelde allemaal bagger slecht en niemand had puf om ook maar een beetje actie te maken. Maar ondanks dat hebben we de wedstrijd toch naar ons toe kunnen slepen met een 4-3 overwinning. verder hebben we nog lekker kunnen zwemmen met het schitterende weer, ik heb echt medelijden met jullie in Nederland hoor! *kugh kugh*.
Verder mocht ik dan vrijdag eindelijk mijn visum ophalen die ik 3 maanden geleden heb aangevraagd. Eindelijk af van dat gezeik en dan kan ik met een gerust hart in Kaapstad verblijven... Het liep helaas niet zo.
Ik mocht netjes van mijn begeleider eerder naar huis op de vrijdag om mijn visum op te halen. Dus ik in het mooie weer om 1 uur snel naar Home Affairs om alles af te handelen en dan kon ik daarna lekker aan het zwembad liggen. Toen ik aankwam kreeg ik een nummertje en ik ging netjes zitten wachten. Na 7 minuutjes was het dan mijn buurt. Ja hier is mijn nummer en geef mijn visum maar:D Ze hadden me een verkeerd nummer gegeven beneden en meneer die achter de balie stond zou mijn nummer wel even in de andere rij erbij stoppen. Oke dacht ik.... Na een half uur wachten en alle mensen die later binnenkwamen al geholpen waren ging ik toch maar even vragen hoelang het nog ging duren. Ik werd doorverwezen naar een rij en daar zou ze me wel helpen. Na 10 minuten mocht ik daar niet staan want ik had geen geldige ticket. Ik moest beneden een nieuw tickettje gaan halen en dan moest ik netjes wachten op mijn buurt.. Oftewel het eerste half uur heb ik dus voor niks gewacht. Dacht het niet he vrouwtje... Na wat zeuren zou ze me toch helpen want tja om een Verschuur te laten wachten is niet slim, dat had ze zelf ook wel in de gaten:D Ze kwam snel met mijn visum en klaar was ik! (Dacht ik)
Ik liep terug naar mijn auto en crosste snel naar huis en trok snel mijn zwembroek aan. Toen schoot me ter binnen dat het misschien even slim was om mijn visum te checken...
God gloeiende er stond expiry date: 25-12-2012! NEEEE ik verblijf hier tot 27-1-2013 allemachtig kunnen ze nu echt niks goed doen... Dus ik als de wiedeweer terug naar Home affairs want ik moest het geregeld hebben vandaag! Dus ik ga netjes in de rij staan bij de informatie balen zonder ticket wantja ik hoefde niks op te halen en niks aan te vragen.
Meneer was bezig met een ander persoon maar vroeg wel snel waar ik voor kwam. Dus ik legde meneer heel vriendelijk uit hoe eht zat en hij verwees me door naar balie 27...
Dus ik loop vriendelijk naar balie 27 en daar zat een vrouw met haar hoofd op haard arm te rusten en ze klikte met haar muis alle ticketnummers door die nog moesten geholpen worden.. Ze keek op en zij dat ze me niet kon helpen als ik geen ticket had. Maar mevrouw er zit niemand en ik ben de enige! Nee helaas beneden een ticket halen en dan help ik je. Dus ik liep terug naar de infobalie waar de man zat die me doorverwees. Deze man zij weer je moet niet hier zijn maar bij een van die balies. Dus ik liep weer naar balie 27 en weer werd ik verwezen naar de infobalie.
Toen de man opkeek en mij weer zag keek die de vrouw op balie 27 aan en werd er even duidelijk gemaakt dat ik geholpen moest worden. De xhosa woorden vlogen door het rond en uiteindelijk werd ik geholpen door een andere mevrouw. Deze pakte een brief en zette 3 stempels en klaar was het... Pffff wat een gedoe zeg voor een visum!
Dus na deze mooie middag op het kantoor kon ik dan eindelijk naar huis om te zwemmen!.
Deze flut dag heb ik afgesloten bij een lekker restaurant om zo toch maar weer te genieten.
3-nov Vandaag moest ik weer aan de bak. De laatste competitiedag tegen de nummer 1. Ze waren goed en helaas een tandje te sterk voor ons team. Deze verloren pot heb ik wel heel erg genoten van de hele competitie. Er werd me wel gevraagd of ik bleef tennissen tot het einde want ze vonden het zo gezellig.
Na deze verloren dag was ik toch toe een hollands dinner. Jaja Pannenkoeken! 2 schalen vol met beslag binnen 1,5 uur naar binnnen lopen duwen. Verrukkelijk! Na heel lang uitgebuikt te hebben hadden we toch nog wel zin om een biertje te doen, maarja er was weinig puf. We hadden om 11 uur al besloten om te gaan maar het koste zoveel tijd om moed bij elkaar te verzamelen om onszelf klaar te maken dat we pas om 2 uur naar de stad gingen. En de kroegen sluiten om 4 uur dus het was een korte maar zeker geslaagde avond. We hebben nog lekker wat gegeten bij de Mc Donald want tja je moet natuurlijk die afrikaanse economie wel steunen en vooral nu de rand zo hoog staat! Dus hoppa 2x dubbel quarterpunder menuutje en ja maak er maar LARGE van hoor vrouwtje jullie hebben het nodig! Na dit lekkere avondmaal zijn we snel naar huis gegaan want tja zondag wilde we naar robbeneiland om 9 uur en later op de dag surfen dus we moesten fit zijn.

4-nov
Vandaag zouden we om 9 uur naar robbeneiland gaan maar dat werd 10 uur wakker worden. En helaas ondanks dat was robbeneiland al voor heel de dag volgeboekt. Tja wat nu... Hoppa Lion's Head dan nog maar een keer op. Dus zo hebben wij onze zondag lekker doorgebracht en die hebben we lekker lui afgesloten met een film en een pizza.

  • 05 November 2012 - 13:23

    Hans Van Den Dungen:

    Ja ja Nick, en dan maar zeggen dat de ambtelijke molens in Nederland langzaam draaien. Ik denk dat je na je ervaringen in Kaapstad, meer begrip voor mij hebt gekregen als ambtenar.Maar je blijft er vrolijk en sportief onder en zo moet het ook. Laat alles maar op je afkomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 15305

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: