16-okt t/m 22-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 16-okt t/m 22-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

16-okt t/m 22-okt

Blijf op de hoogte en volg Nick

22 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

16-okt Dit was alweer de tweede stage dag van de week. Op mijn stage ben erg druk bezig geweest met het zelf maken van mijn eigen ontwerp. Het is een beetje behelpen als je gewend ben om met mooie machines te werken die digitaal zijn... Zoals je misschien wel kunt begrijpen is alles hier oud en behelpen. Maargoed ondanks dat beginnen alle onderdelen wel op mijn tekening te lijken dus ergens doe ik het toch wel goed! Na dit vermoeiende dagje werken moest ik me alweer klaar maken voor een potje 5x5 voetbal voor die avond. We moesten namelijk tegen de nummer 1 in de competitie dus we moeten aan de bak! We begonnen goed we speelde erg slim en we gingen de rust in met 3-1 voor. Helaas moest de keeper de tweede helft weg dusjaa we moesten een andere keeper hebben.... Jaja deze jonge getalenteerde van der Sar nam het wel even over hoor (Ik dus!!). Ik stond er nog maar net in en ik overtrad al een regel.. Penalty. Nou onmogelijk! Je staat op de doellijn van 1,5 a 2 meter breed en er staat een jongen 1,5 a 2 meter van je af en die neemt vanaf daar de penalty.. Onmogelijk dus! Maar ondanks dat zijn er verder in de wedstrijd geen ballen meer in mijn net gekomen en hebben we de nummer 1 naar huis kunnen sturen met een 10-2 nederlaag.
17-okt Ook vandaag ben ik alleen maar bezig geweest met het fabriceren van mijn eigen ontworpen onderdelen. Na deze hard werkende dag moest ik me alweer om 5 uur melden op de tennisbaan want tja ik had afgesproken om met een vriend van me te gaan tennissen. Dit mocht je geen tennis meer noemen... Het waaide gigantisch! We moesten allemaal gewoon aan de linkerkant van het veld gaan staan en dan moest je de bal maar helemaal rechts slaan wilde je de bal mooi aan willen spelen bij je tegenspeler. Hier zijn we dus snel mee gestopt.
18-okt Drie keer raden wat ik vandaag weer heb gedaan... Fabriceren van onderdelen. Het is best een leuk klusje want je leert er erg veel van maar je ziet ook je eigen concept werkelijkheid worden. Maar het is ook zeker frustrerend.. tenminste als je zoveel eisen stelt als ik.. Je heb namelijk alles getekend dus je weet hoe je het wilt hebben en dan valt het vies tegen dat het er niet helemaal precies op lijkt, maarja dat is dus datgene wat je leert je kan nooit iets maken dat precies zo is zoals jij het getekend hebt! Eenmaal thuis aangekomen en op bed geploft te zijn moest ik me vandaag ook weer klaar maken voor een potje tennissen. Ik had er zin in, even lekker alles vergeten en lekker een balletje slaan. Nou haal dat lekker er maar vanaf, het was niet mijn dagje! Ik raakte de ballen niet zoals ik ze wilde raken en tja de vermoeidheid van die dag begon nu toch wel in de beentjes te zitten. Op naar huis en lekker uitrusten. Na een overheerlijke Hollandse pot met bloemkool, aardappelen en kip konden mijn oogjes het niet meer aan en ben ik lekker gaan slapen.
19-okt Het was alweer vrijdag! Je merkt het aan iedereen, iedereen is relaxed en vrolijk en tja niemand werkt.. haha en tja omdat ik stage loop moet je wel meegaan in die cultuur! Dus we begonnen van half 8 tot 12 met het werken aan mijn concept en daarna begon het hoor! GEKKENHUIS! We kregen als lunch een "Gatsby" Dit is een brood met steak sla friet andere troep ertussen. Normaal gesproken zijn ze 50 a 60 cm lang... Mijn collega komt met 3 rollen van 1,5 meter aanlopen! Zelfs alle andere collega's begonnen te gillen en te brullen en foto's te maken want dit had niemand ooit gezien. Deze indruk van gekte kun je je bijna inbeelden als het volgende: Je komt in een kindercrash en de kinderen kunnen net praten en ze zijn gek op snoep, en je roept keihard wie wil er een lolly. Nou dat soort kabaal en gekrijs hoorde wij hier dus ook! Dit broodje word nou een Gatsby genoemd. De 3 rollen werden door 9 gedeeld dus idd dit is 0,5 meter P.P. ALLEMACHTIG GEK! Voordat ik verder ga met dit spannende verhaal moet ik erbij zeggen dat ze hier van pittig eten houden dus je zou denken dat iedereen daaraan gewend is! Na alles verdeeld te hebben begon het dan: Mission eating a Gatsby. We mochten geen bestek gebruiken want we moesten dit afrikaanse gerecht ook op afrikaanse manieren eten dus met handen en waar nodig je voeten. We begon te bunkeren en te stompen. Ik wilde me niet laten kennen en dat broodje moest op! Na 3 happen ging ik al dood... Heet, Heet dat het was! Me mond stond in vuur en vlam! En warm dat ik het kreeg ik keek naar de rest en het leek wel aan mij te liggen... Ik moest door ik kon niet het broodje laten staan omdat het te heet was, ik bunkerde voor mijn Vaderland!. Na 5 minuutje begonnen zelf de donkere mensen een kleurtje te krijgen (Nou dat zie je zelden!) Ze begon zelf letterlijk te zweten, zweet druppels op hun bovenlip en voorhoofd!!! Nou en toen kwam het hoor: ook zei brulde het uit van de hitte! Het was toch wat warmer dat normaal zeiden ze. haha... Maargoed ze aten door! Dus ik ook.. maar ik zat echt tot het randje en ik had nog 10 happen over.. pfff.. En ja hoor ze legde allemaal hun broodje neer en vroegen om een bakje want ze konden niet meer! YESSSSS! Victory! Ik mocht ook stoppen en lekker alles in een bakje stoppen. Na deze overvolle maar zeer lekkere lunch moest ik eerst 1 uur uitbuiken en door de gangen hoorde je nog steeds de worden Gatsby en Hot vallen. Het was de Lunch van de eeuw als je het mij vraagt! Verder hebben we op die dag niks meer gedaan en zijn we met z'n alle het weekend in gegaan. En tja hoe kan je het beste je weekend starten: Juist met drank en stappen! Alles wat ik erover kan zeggen is dat het een geslaagde avond was!
20-okt Vandaag moest ik weer aan de bak... De tennis competitie stond weer voor de deur. We moesten tegen de studenten van Stellenbosch... Oftewel jongen jongens en jonge grietjes die wel kunnen rennen tegen een invalide team met oude mensen die niet rennen. Ik voelde de bui al hangen.. een verloren dag dacht ik bij mezelf. We begonnen met de dubbels, het ging goed we begonnen snel in te zien dat ze veel fouten maakte en tja zo hebben we een easy overwinning kunnen boeken door te spelen op hun fouten. Na alle dubbels stonden we alweer voor met 3-1, ik zag een kansje om deze dag toch nog te mogen winnen! Maarja we moesten nu nog mixen.. Hier zat ik niet echt op te wachten aangezien mijn partner vorige week niks raakte... Maargoed ze zei dat ze revenge wilde en dat het goed ging in de dubbel. Nou vandaag raakte ze nog niet alles maar het was al meer.. En aangezien de vrouwelijke tegenstander nog minder raakte hadden we dit potje makkelijk gewonnen. Uiteindelijk hebben we alle jonkies afgedroogd met een 7-1 overwinning. Na deze mooie dag was het weer even tijd voor wat uit te rusten want tja we moesten weer aan de bak met het stappen.
21-okt Vandaag zou een relaxed dagje worden. We zouden een massage gaan halen. We hadden het pakket Reflexology gekozen. Geen idee wat het was maar we dachten dat een massage was... dus je rug en nek. Ten eerste kregen we rare joga kleding aan en van die teenslippertjes. We moesten in een stoel gaan liggen en ze begon mijn voeten warm te maken met een doekje en even later zaten de handje die ik eigenlijk op mijn rug dacht te krijgen zaten nu aan mijn voeten te knijpen. Mmm naja misschien begint ze bij mijn voeten en dan gaan ze straks verder et je rug. Na een half uur de een voet gekraakt en gemasseerd te hebben begon ze met mijn andere voet.. Het was nu wel duidelijk, hier blijft het dus bij. Maargoed ondanks dat het was super lekker! Na allebei mijn benen gedaan te hebben zei ze bedankt en liep weg... Ja en nu... Is het nu de bedoeling dat je gaat slapen of wat.. Naast ons stond een flesje met doorzichtige vloeistof. Is dit voor ons? Water? Na 5 minuten gediscussieerd te hebben of het voor ons zou zijn hebben we het maar gewoon opgedronken. Maarja daar lagen we nog steeds geen idee wat er nu moest gebeuren. We begonnen maar een beetje te kletsen... dat was dus niet de bedoeling. We werden vriendelijk verzocht om naar beneden te gaan als we wilden kletsen. Top! Dus wij naar beneden en daar kregen we een thee. Naja een rustig chill uurtje wilde we ook wel onze rug laten masseren... maar helaas ze zaten helemaal vol geboekt voor vandaag. Nou een vriend van me wist wel een plekje waar we dat konden laten doen.. Een Chinees Finger Press Massage. Oke 1 ding heb ik geleerd! Ga nooit naar een chinees om je te laten masseren! Wat zij doen is geen amsseren maar martelen! Ze duwen en knijpen je dwars door te tafel heen en als dat nog niet genoeg is beginnen ze je ook nog allemaal te slaan op je rug en handen. Nou NEVER again! Verder die dag hebben we niks meer gedaan alleen maar rustig gelegen en film gekeken en vroeg gaan slapen.
22-okt Tja vandaag moet er weer gewerkt worden.. Heb ik altijd al lastig gevonden om op de vroege maandag ochtend aan de bak te moeten. Dusjaa dat is de rede dat ik nu rustig dit mooie verslag heb getypt en zo het thuisfront op de hoogte mag houden. Nu gaan we maar is aan de bak en mijn mooie concept assembleren.

  • 22 Oktober 2012 - 10:20

    Hans Van Den Dungen:

    Nick, weer alles prachtig omschreven.
    Maar je begint een ambtenaar te worden, deze beginnen ook pas na een aantal uurtjes actief te worden.

  • 22 Oktober 2012 - 16:39

    Peter Verschuur:

    Hoi maatje,

    Het lukt je steeds weer om een leuk verslagje te schrijven. Deze week is het weer een heel verhaal geworden. Dat verhaal over die Gatsby spreekt me wel aan. Ik doe nu aan de lijn dus half november schuif ik met jou graag zo'n apparaat naar binnen.
    Bereid je maar vast voor!

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 15299

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: