13-nov t/m 19-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 13-nov t/m 19-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

13-nov t/m 19-nov

Blijf op de hoogte en volg Nick

19 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

13-ov t/m 15-nov

Deze week was het vooral een relaxed dagje. Op het werk heb ik hard gewerkt aan een nieuwe machine. Als we klaar waren met het werk konden we lekker genieten van het warme mooie weer bij het zwembad en zo kwamen wij onze doordeweekse daagjes wel door. Op de woensdag zijn we zelfs een lekker wezen uiteten bij Harbour House. Hier hebben we onder een genot van een drankje genoten van de heerlijke sushi. Sushi eten met stokjes vergt wat werk maargoed de laatste paar stukje sushi kon ik wel oppakken met die stokjes. hahah de eerste ging niet zo lekker... Ik pakte de sushi op met het stokje maar ik had hem net niet goed genoeg vast, ik wil hem net in soppen in het sausje viel de sushi van mijn stokje zo in de saus. SPLASH zo dat mooie witte tafelkleed was ook weer bruin hahahah.

16-nov Daar begonnen we dan met ons weekend. Ja dat zijn de dagen waar je naartoe leeft doordeweeks. We werden uitgenodigd door een collega om een typische maaltijd bij hem te komen eten genaamd: "poikkie kosch". Nederlandse vertalen: allerlei etenswaren in een pot:D Nou het klinkt misschien niet zo lekker maar allemachtig, dit was echt super lekker! Het word eens tijd dat ik deze stijl van koken ga leren want dit wil ik vaker eten.
Het huis van mijn collega was ook geweldig, het was een echt americaans huis. Geen verdiepingen maar alles is super groot. Ik heb foto's gemaakt van het huis want ik weet al wat ik later wil... Juist! dat huis.
Ze hadden een kamer met daarin een pooltafel, bar, een braai binnen! en zelfs een koelkast die in 20 min je biertje ijs koud kan maken. Wie wil dat nou niet! Verder hebben we daar lekker van het eten mogen genieten en hebben we lekker gekletst met wat zuid-afrikaanse vrienden van onze collega. Na deze geweldig avond gingen we gauw naar huis want jaja er moest gestapt worden in het grote CAPE TOWN.
Nou helaas viel de avond erg tegen... Omdat we bijna elke week gaan stappen in dezelfde kroegen heb je het op ten duur wel gezien en dat was vanavond dus. We gingen naar enige tijd maar naar huis om lekker naar ons nest te gaan. En jaja vandaag kon ik weer iets van mijn Bucket list schrapen... Het zien van travestieten! Wij stonden in de club en in een hoek stonden drie chinese mannen/dames. Ik vond het best apart om te zien hun lichamen zijn heel vrouwelijk maar die hoofden, niet te zuinig! Pure mannen! Maargoed dat weerhield me niet om steeds te kijken want ik vond het zo apart maarja pas op he! Kijk nooit als man een travestiet aan want voor je het weet staan ze voor je en heb je een hand aan je kont zitten.

17-nov Vandaag begonnen we dag vroeg en actief. We begonnen met surfen. De vorige keer had ik het grootste board dat ik had en daarmee kon ik redelijk goed surfen dus het werd tijd voor een kleiner board. Hoe kleiner het board hoe moeilijker het is om te surfen maar het maakt het draaien wel makkelijker. Misschien had ik me iets verkeken op mijn surfkunsten. Het eerste kwartier kwam ik niet op het board. Het wiebelde en het was erg onstabiel. Maar ik wilde niet naar de surfshop lopen om een groter board te vragen ik zou en moest vandaag ook op dit kleine board kunnen staan! En na veel poging kwam ik dan tot een kniestand en jajajaaaaja ik kon ook op dit board staan. YES! Dus hop naar het diepe opzoek naar de grote golven. Oke dit was dus surfen zoals het hoort. Jeetje je vliegt over het water met een snelheid waar je U tegen zegt. Maar oooooo zo cool! Ik zeg plankje kopen en surfen als een malle!
Verder hebben we lekker nog bij het zwembad genoten van het mooie weer. Balen voor jullie Nederlanders! Huueee Kaapstad!
Verder hebben we die avond vrij weinig gedaan we hebben gewoon lekker rustig een filmpje gekeken met een zak chips en wat te drinken. De film zelf heb ik maar half kunnen bewonderen want na 15 min was het zwart voor mijn ogen.... tja ik sliep:P

18-nov
vandaag was dan de grote dag! SKY DIVEN. In de ochtend hebben we rustig onze sky dive ontbijt genuttigd. Een lekkere tonijn sandwich. OM 2 uur was het dan zover.. The big jump from 3000 feet (3km) high. Ik had geen spanning gewoon totaal niet, het verbaasde me wel want zon held be ik nou ook weer niet maargoed. We waren met een man of 10 en je sprong per 3. Ik moest mee met de 3 sprong dus ik had eerst nog even pauze om lekker te chillen. We gingen dan ook rustig even tafeltennissen totdat we werden omgeroepen om ons klaar te maken voor het grote avontuur. We kregen een soort harnass aan wat later aan de instructeur werd gemaakt zodat je netjes bleef hangen aan je instructeur. Eerst kreeg je een korte uitleg wat er allemaal gaat gebeuren en daarna hop naar het vliegtuig! Nou dat vliegtuig was klein ongelofelijk we konden maar net met 6 mensen in dat vliegtuigje opgevouwen zitten/liggen. De rit naar de 3km zou 20 minuten duren. Het duurde wel lang als je zo opgevouwen zit maargoed je moest het er maar voor overhebben. Het uitzicht maakt al veel goed, je zag een mooie blauwe hemel met een schitterend uitzicht op de tafelberg, robbeneiland en het binnenland. Geweldig!
Maarja dan krijg je het zijn dat we er bijna zijn... Iedereen werd vastgemaakt aan zijn eigen instructeur en je meost je brilletje al op want we gaan nu beginnen. En hop de deur gaat open en dat moment dacht ik: WHAT THE FACK IS THIS! Je zit in een openvliegtuig en je ziet de hoogte naar beneden allemachtig wat was dat kut. Maargoed eerst gingen de andere twee jongens het vliegtuig uit, te knippert met je ogen en hop ze zijn weg. Tja en nu is het mijn beurt... We schuiven langzaam naar de deur en ik moest klaar gaan zitten. We schuiven steeds verder totdat ik het vliegtuig uithand en de instructeur zit nog rustig binnen om even de camera goed te stellen fototje te maken en zijn make-up goed te doen ofzo want allemachtig wat duurt dat moment lang. Ik dacht bij mezelf ga vriend ga!!! En hop daar ga je hoofd naar beneden en tering wat is dit!!!! WAAAHHHHHHHH CRAZYYYYYY! Op een gegeven moment hang je stabiel en mag je je handen los doen en genieten. Ze vliegt met 200 km/h door de lucht op de aarde af. GEWELDIG echt waar! af en toe even lachen naar de camera en door hoppa gaaan met die banaan! Na een vrije val van 30 sec gaat de parachute open. Bam het harnas knelt even je edele delen en je weet gelijk weer dat je mannelijk bent. Nu mag je je bril af en genieten van het mooie uitzicht. Instructeur: kijk dit is de westcoast en dit...... en we vliegen kneiter hard naar links Nick: auuuuwwwww mijn.... aauuwwww jeetje. INstructeur en dit is de tafelberg. Nick: okeoke take it easy now pfoe.... En hopppa daar gaan we weer echt links rechts links geen idee welke kant ik op ging maar dat harnas trok als een malle aan je kruis.
De landingsplaatst komt steeds dichter bij en 3,2,1 we zijn geland. De adrenaline stroomt nog door je lichaam zo cool! Na deze sprong ben je ook helemaal uitgeput en ben ej blij dat je je filmpje kan bekijken op een grote chillen bank.
Na deze geweldige ervaring zijn we met z'n alle wezen eten in een restaurant in blouberg. Na deze mooie dag was iedereen moe en toe aan zijn bedje.

19-nov
Ja vandaag moet er weer gewerkt worden! Helaas. Maargoed hoort er allemaal bij en we zullen over 1 uur beginnen met werken. Eerst netjes alle foto's en filmpjes op het internet plaatsen voor het thuisfront. Dus ik zeg houd mijn facebook in de gaten om de foto's en filmpje van mijn Sky Dive te bekijken.

  • 20 November 2012 - 17:02

    Hans Van Den Dungen:

    Hoi Nick, weer een prachtige belevenis en mooie foto's. Zijn je ouders goed aangekomen. Ga maar lekker genieten en je vader niet vet mesten he.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 1548
Totaal aantal bezoekers 15297

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: