6-nov t/m 12-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 6-nov t/m 12-nov - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

6-nov t/m 12-nov

Blijf op de hoogte en volg Nick

12 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

6-nov t/m 9-nov
Deze paar dagen waren rustig maar gezellige dagen. We moesten weer voetballen maar nu tegen de kampioen van een hogere divisie.. Helaas hebben we deze wedstrijd moeten verliezen met 5-3. Verder hebben we mijn favoriete clubje ook nog mooi mogen zien voetballen tegen het grote Man. City. Verder konden we gelukkig met dit prachtige weer elke keer vanuit ons werk het zwembad in springen om lekker even af te koelen en lekker te denken hoe KOUD het is, in ons kikkerlandje.
Op de vrijdagavond hadden we een feestje van een aantal mensen die in blouberg wonen. We hebben deze avond mooi afgesloten in de stad.

10-nov
Vandaag stond er een braai op de planning in silvermine nature reserve. Dit is een schitterende vallei met een grote plas waar je kan braaien. Toen we in de ochtend terug kwamen van de pick&pay met ons vlees voor op de braai kregen we net een belletje dat het niet doorging ivm vuur. Je mocht na 2 nov niet meer braaien in dat park omdat er kans was op bosbranden. Na een korte aarzeling pakte we toch maar de auto om deze vallei te bewonderen en daar lekker onze zaterdag middag door te brengen. Eenmaal aangekomen was het schitterend, het was een echte vallei tussen de mooie grote bergen in Muizenberg. Het rare was alleen dat het wat de kleur had van cola?!... Dit kwam door de mineralen werd ons verteld. Dus zo hebben wij onze zaterdag doorgekomen met zwemmen, voetballen en zonnen.
In de avond hadden we dan maar de braai aangezet in ons hotel want tja dat vlees is niet voor niks gehaald. Nou ik heb wel gemerkt dat ik nog geen echte Afrikaanse man ben... Het was namelijk erg lastig voor ons om deze braai aan te krijgen oftewel: KNUPPELS! Maargoed eenmaal aan en het vlees kon erop. Het was gezellig en ook zeker lekker!
Na deze braai hadden we geen puf meer en zijn we maar op de bank geploft met een filmpje en zo hebben wij onze zaterdag doorgebracht.

11-nov
Vandaag was het dan zover: het is weer tijd om te gaan surfen. Het was een mooie maar zeker warme dag. Gelukkig hadden wij een wetsuit aan en lagen we constant in het water zodat we lekker koel bleven.
Dit werd voor mij de 2e keer surfen en ik had er zin in. Het ging ook super goed deze dag. Ik heb merendeel van de golven netjes op mijn board kunnen staan. Ik heb een keer zelf zolang op mijn board kunnen staan dat ik vanuit de zee op het strand werd gebracht en ik zo van mijn board in het zand kon stappen.. COOOL.
De laatste 10 minuten van deze surfdag waren wat minder. Ook deze keer stond ik op mijn board en plotseling kwamen 2 mensen voor mij zwemmen.. Gelukkig kon ik ze net ontwijken en liet me gauw i n het water vallen want ze waren erg geschrokken. Dus ik liep netjes naar de mensen toe om te vragen of het goed ging. Ze moesten lachen en ze vonden het super cool hoe ik voorbij kwam sjeezen... hahah. Er kwam een grote golf aan dus ik pak mijn board bij het koort vast zodat die niet weg drijft. Maar in plaats van dat het board van me af schiet komt die met een rot vaart mijn kant op... Het board schiet met zijn vin vol in mijn borst. Ik dacht dat ik het niet meer had. Ik keek naar met wetsuit en daar zat een scheur in.. Door de scheur heen kon ik niks zin op mijn buik qua verwondingen. Dusjaa dan zal het wel gewoon de pijn zijn van de botsing... De pijn bleef maar bestaan, maarja ik wilde niet stoppen dus hop op mijn board en nog even een paar golven pakken want we zouden toch bijna moeten stoppen.. Ik pakte weer een golfje.. Ik viel in het water en 2 tellen later komt mijn board vol tegen mijn hoofd aan... Nou toen had ik het wel gehad voor vandaag! We stopte ermee en ik trok gauw mijn wetsuit uit om te kijken hoe mijn borst er aan toe was... Ja.. er zat een flinke kras van 10 centimeter over mijn borst. Dat werkte dus ook lekker mee aan de pijn.. Zout water in een wond! Fijn! Toen we thuis kwamen heb ik toch maar even een Ibu met een paracetamol gepakt en ben ik een uurtje gaan slapen want ik had er wel erg last van. Ik moest immers om 5 uur fit zijn want we hadden een optreden van Goldfish op het strand. Na dit uurtje had ik nog wel steeds last van mijn borst maar het was minder dus ik was er klaar voor. We hadden de wond afgeplakt met een gaasje zodat mijn kleren niet vies zouden worden.. En hop daar gingen we dan op naar Goldfish. Het was een super chique strandtentje met heel veel van die natte hennen( Kakkers) Maargoed eerlijk is eerlijk daar houd ik wel van:P En zo hebben wij wij ons weekend uit gedanst met de heerlijke beats van Goldfish.

12-nov
Vandaag moet er helaas weer gewerkt worden. Mijn borst betreft, heb er nog wel wat last van. De wond is wel mooi dicht aan het gaan ik heb alleen wat last aan de borst zelf gewoon door de klap van dat board maargoed dat hoort erbij en het komt vast allemaal goed! Ik zeg tot de volgende keer!

  • 12 November 2012 - 17:10

    Monique Verschuur:

    Kom op bikkel. Een klein beetje surfer moet hier tegen kunnen.

  • 13 November 2012 - 23:38

    Peter Verschuur:

    Ach manneke, heb je die brede borst van je beschadigd. Zit toch niet zo te miepen. Find à chick en laat je eens flink behandelen. Tot maandag!

  • 13 November 2012 - 23:38

    Peter Verschuur:

    Ach manneke, heb je die brede borst van je beschadigd. Zit toch niet zo te miepen. Find à chick en laat je eens flink behandelen. Tot maandag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 15300

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: