4-sept t/m 9-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 4-sept t/m 9-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

4-sept t/m 9-sept

Blijf op de hoogte en volg Nick

10 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

4-sept Vandaag was het een druk dagje. We kregen namelijk al het werk op dat we moesten doen voor heel de week. De baas zou namelijk de komende 3 dagen niet meer op het werk zijn. Voor mijn mede stagiaire was het zijn 2 dag dus voor hem was het een druk dagje met de baas. Wat dus resulteert in een druk dagje voor mij maar wel in mijn eentje! Dus ik kon lekker de muziek aan knallen en al het werk er doorheen vlammen!!. Aan het eind van de dag kwam de baas ons kantoortje binnen en hij nodigde ons uit voor een "braai" bij hem thuis... Nou daar zeg je natuurlijk geen nee tegen. Dus die avond hebben we lekker mogen genieten van wat "Hoender". (Kippenborst en kippenpoojtjes).

5-sept t/m 7-sept. Naja daar waren ze dan de 3 dagen zonder de baas.. Jaja dat is dus een uurtje later beginnen!:P Deze drie dagen ben ik druk bezig geweest met het maken van de opgegeven opdrachten. Dus het was drukdrukdruk op het werk, maar wel super relaxed met de muziek en niemand die ons stoorde!
Er was 1 avond wilde we graag bonen met aardappelen en de echte gehaktballen. Dus wij hadden netjes gehakt gehaald uitje wat kruiden en let's go. Dus ik begin vol enthousiasme die ui te snijden want tja dat kreeg ik op gedragen. De ui werd ongeveer gesneden in 8 stukken, kleiner kreeg ik de stukjes niet met een normaal bod mes. "Ja nick nu de ei bij het gehakt kneden met wat bloem" OKe let's go kneden met die handel. Na 10 min kneden plakte er allemaal gehakt aan mijn handje met hele stukken ui eraan maar ondankds dat ontstond er wel een bal:P "De gehaktbal". Bakken maar.. Na 2 min rollen en bakken blijft er steeds een beetje gehakt aan de pan plakken.. Vreemd! Na nog 2 minuten kwam mijn kamergenoot met de opmerking: "oow we zijn de ei vergeten" Oow fijn. Maar ondanks alle on-kunde smaakte alles super goed en hebben we ons buikje rond gegeten.
8-sept Vandaag begon de 2 competitie dag voor mij. Ik wilde na een verloren wedstrijd van vorig week alles op alles zetten om nu wel alles te winnen. Na een easy Herendubbel begonnen we weer aan de gevreesde mix! Nu mocht ik met de dochter van die oma van vorige week.. Ze zag er in ieder geval jonger uit dus ze zou meer kunnen rennen.. De Tegenstanders waren redelijk. De man speelde slim en speelde alles op mijn partner. De vrouw daar en tegen die zag ik steeds voor me neus langs vliegen om alle ballen aan het net weg te plukken. De eerste 3 games wist ik niet waar ik moest kijken.. Daarna had ik het door aanpakken die gasten!! Met mijn partner een tacktiek afgesproken en verdomme het hielp! Na een hele close en lange match hebben we hem kunnen winnen. 7-6 1-6 7-6. Nou ik was tevreden!
9-Sept. Vandaag stond er een afrikaanse verjaardag op de planning. Nou wat houd een afrikaanse verjaardag in... We kamen aan om 2 uur ongeveer. En er waren maar 8 man ongeveer, het was wel aardig maar niet dat je er 5 uur wilde blijven ofzo. Dus we hadden afgepsroken oke we blijven er 2 uurtjes en dan gaan we weer... Nou die 2 uurtjes zijn 9 uur geworden.. Hoe later het werd hoe meer mensen er kwamen. Er werd gebraaid en gefeest. Er werd gezongen in alle talen die er in dat huis gesproken konden worden. Dus ook dit nachtegaaltje mocht zijn stem weer ontstoffen! We zaten met wel 40 man in een smal huiskamertje iedereen praten met iedereen en het was zo gezellig en de mensen waren ook allemaal zo vriendelijk, zo gastvrij.. Het was gewoon zo geweldig. Ik voelde me zo thuis! Ongelofelijk! Na deze geweldig braai zijn we maar naar huis gegaan en heb ik mijn ogen gesloten want tja morgen staat er weer een nieuwe stage-dag voor de boeg!

  • 10 September 2012 - 14:17

    Sannie :

    Nickje!
    Klinkt goed allemaal! En wat schrijf je het heerlijk op.. Is net of ik je hoor praten haha!
    Geniet er nog van daar!
    Bij tante Pietje gaat alles zijn gangetje dus je mist niks!
    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15294

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: