9-okt t/m 15-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 9-okt t/m 15-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

9-okt t/m 15-okt

Blijf op de hoogte en volg Nick

15 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

9-okt t.m 12-okt Deze week was een relaxed dagje. De baas was ziek dus we konden gewoon on eigen tempo aanhouden met werken en ik werd niet steeds lastig gevallen met vragen en kleine opdrachtjes tussendoor. Dit resulteerde dan ook in een hele productieve week. Ik heb veel gedaan in een korte tijd. In de avondje ben ik veel wezen sporten, op de dinsdag doe ik mee aan een 5x5 voetbal toernooi en ook daar heb ik laten zien dat ik het verschil kan maken dat ik van onschatbare waarde ben. Ik heb namelijk 1 doelpunt gescoord! Ja het was een zwaarbevochten partij maar ik stond er! (Eindstand 13-4 zoiets) Verder heb ik ook nog hard gelopen op het mooie strand in Seapoint. Daar loop je geweldig het is net een film. Een mooi grasveld met een mooi pad langs het strand met een schitterend zicht op zee!.Verder heb ik in de avondje niet zoveel gedaan dit kwam doordat ik erg moe was maar ik begon ook een beetje keelpijn en hoofdpijn te krijgen. Tja ik was niet de enige in het hotel die zich zo voelde.
13-okt Vandaag was dan de dag van de competitie. Ik moest weer vlammen met tennissen. Het was schitterend weer en we moesten uit tegen constantia. Mijn mede spelers vertelde mij dat het hele erg zeikerts waren en dat ze heel erg met de regels speelde. Het laatste waar ik dus zin in had. Maargoed we begonnen met de heren dubbel en deze ging goed, het was weer even inkomen na 2 weken niet getennist te hebben. Maar we pakte de eerste zet prima met 6-4. De tweede set speelde ik niet zoals ik kan spelen maar ondanks dat konden we met een mooie tie-break de wedstrijd binnen slepen en stonden we dus alweer 1-0 voor. Later die dag moest ik gaan mixen. Nou dat was HELL. Mijn partner raakte niks, ik weet niet wat ze aan het doen was maar ze was niet aan het tennissen. Hier baalde ik wel van want het waren tegenstanders die we makkelijk konden pakken. Maargoed bij daar had ik me gauw genoeg bij neer kunnen leggen als ik dacht aan een lekker koud drankje binnen in de kantine want het was super warm weer. Na een weggeven pot konden we dan eindelijk naar binnnen om te genieten van ons wel/niet verdiende drankje. Later die dag hebben we de winst toch nog binnen kunnen halen dus gingen we met een mooie winst naar huis. Verder hebben we die avond gegeten bij ons restaurant en zijn we op de bank geploft en die hebben we niet meer verlaten.
14-okt Vandaag was dan alweer de laatste dag van het weekend. Het was schitterend weer en we gingen dus ons eerste stranddagje tegemoet. Dus hup met 2 autootjes op naar Camps Bay. Het strand waar je moet zijn als het mooi weer is. Het was een schitterende dag, ik heb veel gelachen en veel gevoetbalt. En tja als je dan op het strand bent moet je op zijn minst ook het water in...... kkkkkkooouuudddd! Maargoed ik kan wel zeggen ik heb mijn eerste duik gehad! Later die avond zijn we nog lekker wezen eten in Camps Bay en hebben we onder het genot van een drankje de week weer mooi afgesloten. Laten we is zien wat ons deze week weer te wachten staat!

  • 21 Oktober 2012 - 11:24

    Peter Verschuur:

    Wanneer verschijnt het boek en wanneer de film van dit reisverslag?

  • 21 Oktober 2012 - 20:32

    Hans Van Den Dungen:

    Hoi Nick,
    Alsnog bedankt voor je berichtje.
    Ik heb je ook gevonden op: Nick. Waar ben jij nu. Al je reisverslagen heb ik na de wedstrijd Heracles-Ajax 3-3- gelezen. Is dus een latertje geworden. Maar na het lezen van je reisverslagen is het mij duidelijk geworden, dat je kunt tekenen , dat je kunt stappen en drinken, dat je kunt kletsen (maar dat wist ik al: kletsavond), dat je kunt koken, maar dat je ook voortreffelijk kunt schrijven.
    Met heel veel plezier heb ik je reisverslagen doorgenomen en je hebt alles zo mooi en met heel veel humor weergegeven. Hiervoor mijn complimenten. Ik denk dat deze stageperiode je een positief rugzakje zal meegeven voor je verdere toekomst, zowel prive als zakelijk.
    Nick, met jouw komt het allemaal wel goed en ik blijf je volgen.
    Groeten: Hans
    NB: je hebt nu natuurlijk nog meer waardering voor je moeder gekregen, want die blijft wel lopen op de tennisbaan. In tegenstelling van je Zuidafrikaanse tennismaatjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 15302

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: