Eerste kleine Weekje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu Eerste kleine Weekje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

Eerste kleine Weekje

Blijf op de hoogte en volg Nick

04 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou daar zijn we dan weer..

2-Augustus Vandaag was dan de grote dag, de ontmoeting met de heer Grant Thorburn (Mijn stagebegeleider). Toen we binnen kwamen werden we gelijk heel vriendelijk onthaalt en gingen we gelijk door naar zijn kantoor. Na een leuk en interessant gesprek kreeg ik een korte maar leuke rondleiding. Ik werd aan alle "belangrijke" mensen voorgesteld. Een man of 20... Ik ben blij dat ik de eerste 2 namen heb kunnen onthouden:P In de fabriek maken ze van korreltjes plastic, plastic zakjes maar ook plastic verpakkingen van allerlei soorten en maten. Erg leuk om te zien.
Na de rondleiding kreeg ik al de sleutel van mijn kantoor en van het gebouw om binnen te komen. Dus maandag mag ik aan de bak!

3-Augustus Na een lange dwaling met de auto in het begin van mijn avontuur had ik me voorgenomen om vandaag toch maar eens nog een keer de autosleutels in het contact te steken. Ik moet toch maandag op mijn stage zien te komen. Dus eerst maar eens stap voor stap de route opgeschreven voor in de auto zodat ik niet nogmaals zou verdwalen. En met deze goede voorbereidingen heb ik het ook gehaald ik ben netjes in een half uurtje heen en terug gereden zonder problemen:D.
Na het autoritje had ik wel zin om even wat sportiefs te gaan doen, dus ik op de kaart een tennisbaan opgezocht "Orangia Tennisclub Cape Town". Na een kleine wandeling van 15 minuten kom ik dan eindelijk aan op het tennisparadijs. Er liggen 5 baantjes Hardcourt met een klein clubhuisje. Dus ik naar binnen loop ik zo tegen de trainer van de club aan. Dus ik vertellen wat ik hier kwam doen en dat ik opzoek was naar een tennisclub om te tennissen met een beetje niveau. En de trainer antwoorden daarop: "We moeten eerst maar even tennissen samen dan kan ik kijken of we iets op jou niveau hebben maar waarschijnlijk gaat dat wel lukken" Dus ik snel naar huis om me om te kleden om een balletje met de trainer te slaan. Eenmaal terug gekomen had hij zich ook klaar gemaakt en daar gingen we daan op naar baan 3! Na een paar balletjes rechtdoor geslagen te hebben begon meneer wat hoeken te maken. Ik dacht bij mezelf naja ik doe maar rustig aan want het was alweer een man van een wat oudere leeftijd. En meneer begon me steeds verder de hoeken in te gooien en me te laten lopen.... Nou als je zo wil tennissen Let's Go! Ik begon alle hoeken te maken die ik Thierry ook maar ooit heb zien voordoen:P en goed dat het ging allemachtig, de meneer liep zich stuk...
Na een uur getennist te hebben kwamen we bij elkaar en hij vroeg: "Hoe oud ben je?" Nick: "19" Meneer: "mmm naja ik heb niemand van die leeftijd met dat niveau..." Nick: "en andere leeftijden dan?" Meneer: "ja maar dan kom je tegen de nummer 1 van de club?" Nick: "Prima!" En zo heb ik nu 5 nummers van de beste spelers van de club om zo een balletje te gaan slaan! Dus binnenkort hangt misschien mijn naam zelfs wel aan de Wall of Fame op de tennisbaan in Kaapstad wie had dat gedacht:P
Na een sportief dagje gingen we dan maar is in de avond kijken hoe het avond leven er aan toeging in Kaapstad. Daar kan ik alleen maar kort en krachtig over zijn: TOP. Het eerste kleine katertje heb ik vanmorgen al voorbij zien komen en er zullen er nog velen volgen...

4-Augustus Na mijn kleine kater heb ik een lekker douche genomen en was ik weer helemaal het mannetje. We hebben besloten met de groep om naar Cape Point te gaan. Dus ik met mijn autootje aar Greenpoint, daar hebben ze iets meer heuvels als waar ik verblijf. Mijn autootje vind dat niet cool! Het is daar zo "stijl"voor hem dat ik in zijn 1 vol gas maar met 5 km/h over de berg kruip... We hadden maar besloten om een ander autootje te pakken om zo onze route naar Cape Point te vervolgen. Eenmaal aangekomen daar viel me meteen iets op: Na een jaar is het niks veranderd! We hebben lekker op het strand gezeten met een biertje en verder nog 2 wilde struisvogels en wilde bavianen gespot. Een top middagje dus. Nu wilde ze vanavond weer stappen maar ik heb toch maar een keertje overgeslagen om weer op kracht te komen van gisterenavond:P Sorry mam!! En zodoende typ ik nu dit verslag en ga ik zo lekker in bed een filmpje kijken dus ik zeg Welterusten allemaal!!

  • 05 Augustus 2012 - 01:24

    Peter:

    Leuk verslag en dito foto's. Nieuw fototoestel????

  • 05 Augustus 2012 - 13:04

    Christine:

    Nou nick, zo te horen vermaak je je prima daar! Die kattjes horen er nou eenmaal bij! Ben benieuwd hoe je kantoortje je bevalt;-) veel plezier nog!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 15281

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: