Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Nick

01 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nou daar is die dan, het eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika.
Op 30- juli begon het avontuur dan echt, om half 4 in de ochtend ging de wekker. Op naar het vliegveld in Dusseldorf. Ik zou vliegen vanaf Dusseldorf naar Amsterdam. Voordat je in de lucht was op hoogte begon je alweer te dalen omdat je alweer in Amsterdam was, kortom eitje!
Dan moest ik op Schiphol overstappen, nou dat was niet niks hoor. Ik moest van de ene kant van Schiphol naar de andere kant, en druk dat het was bij de paspoort controle.. Ik overal snel langs en doorheen, kom ik uiteindelijk bij de goede gate. Daar werd zelfs nog gezegd dat ik aan de late kant was:O, hoe snel moet je dan wel niet rennen om daar mooi optijd te komen!! Maargoed ik ging maar braaf naar het vliegtuig toe. Toen ik zat besefte ik het me pas, met de trein overstappen op Utrecht om naar school te gaan is toch echt een stuk makkelijker.
Eenmaal in de lucht is het een hele lange zit, een zit van ongeveer 12 uur. Na alle kanten van mijn kont te hebben gehad word er gemeld dat we gaan dalen om te landen, YESSS! Eenmaal uitgestapt en wachtend in de rij bij douane krijg je toch wel wat klamme handjes, want wat als je er niet doorheen mag en wat als je koffers niet zijn aangekomen... Kom ik bij meneer aan vraagt die: Wat kom je in Afrika doen? Nick: Ik ga op vakantie. Meneer: IN je eentje?! Heb je familie hier? Nick: Uhh ja en Nee. Meneer: Maar je gaat toch niet saai alleen op vakantie?? Nick: Naja niemand wilde mee (dit zei ik met mijn aller grootste lach:D). Meneer: Nou loop maar door dan. Nick: Dank u.
Zo op naar de koffers, die eenmaal gepakt en doorgelopen naar de aankomsthal ben ik opzoek naar ene Jeroen. Deze man zou mij netjes naar mijn hotel brengen, maarja hoe ziet Jeroen eruit?? Na enige tijd stom zoekend rond te kijken komt er een man op me afstappen en vraagt of ik Nick ben. Jaaaa That's me!
Op naar het hotel en gauw slapen!

31-juli. De eerste echte dag in Afrika, spannend! wat ga ik nu toch doen vandaag:P Ik zou in de ochtend gebeld worden door een bedrijf die mijn auto zou komen brengen. Naja dat was alweer de eerste kennismaking met de "Africane Time" Het werd geen ochtend maar pas om half 3! Oke, ik heb nu tenminste alle hoekjes van mijn Hotel goed kunnen bekijken..
Na het tekenen van alle papieren ben ik nu dus eigenaar van een Volkswagen CT. Naja dan maar het eerste ritje maken om kennis te maken met het links rijden en het stuur aan rechts.
Eerst even een route gepland vanaf mijn hotel naar een supermakrt, Let´s Go.
De heen weg ging prima snel even een fanta en wat appels gekocht en nu weer terug. Tja.. daar zeg je iets. Laten we het erop houden dat ik 1,5 uur heb gedaan over een stuk wat je te voet kan lopen in 20 minuten. Na deze avontuurlijk rit heb ik toch besloten om de eerste paar keer samen met iemand te gaan rijden.

1-augustus. Vandaag heb ik met mijn kamergenootje maar eens Kaapstad te voet bezocht. Dit was een stuk prettiger dan de dag daarvoor met de auto. We hebben gelijk wat boodschapjes gedaan en al wat terrasjes gepakt. En dat noemen ze nou "Genieten". Vanavond voor de eerste keer maar is pasta gaan maken, ben benieuwd. Morgen mijn eerste kennismaking met mijn afrikaanse stagebegeleider.
Dus er staat nog iets spannends te wachten!

  • 01 Augustus 2012 - 15:50

    Dinphy:

    Hoi Nick.
    Tjee dat was echt een spannend begin.
    Leuk om zo je reis een beetje te volgen. Heel veel succes en volgens mij zijn dit de lastigste dagen. Als je de weg beter kent is het toch wel makkelijker. Geniet van al je ervaringen.
    Groetjes Dinphy.

  • 01 Augustus 2012 - 16:12

    Jolanda:

    Helemaal super Nick om te volgen. Geniet van je tijd daar!

  • 01 Augustus 2012 - 17:21

    Tom Hak:

    Hoi Nick,
    Hartstikke leuk om zo op de hoogte te blijven!
    We gaan je volgen, veel suc6 en zeker ook veel plezier daar!
    Groetjes, Anita & Tom

  • 01 Augustus 2012 - 19:27

    Peter Verschuur:

    Hoi makker, leuk verslag van je start in Afrika. Volhouden nu dat verslag dan kunnen we je mooi volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 15291

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: