5 aug t/m 8 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 5 aug t/m 8 aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

5 aug t/m 8 aug

Blijf op de hoogte en volg Nick

08 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar zijn we weer!
5-aug Vandaag was het een rustig dagje voor me, ik was nog moe van het stappen dus ik heb lekker uitgeslapen tot ergens in de middag:P. Daarna zijn we savonds naar de bioscoop geweest om de nieuwe batman film te zien. Was weer een goede film! Daarna zijn we nog wat wezen eten bij het restaurant bij het hotel en daarna was het alweer bedtijd want de volgende dag begon mijn eerste stage-dagje en ik wilde wel fit zijn!

6-aug Ja de dag begon al hoe zal ik het zacht uitdrukken... KUT! Ik was mooi op tijd opgestaan om 9 uur op mijn stage bedrijf te zijn. Ik rijd netjes weg met mijn autootje:D sta bij een stoplicht om links af te slaan en gelijk een heuvel op te rijden... Het word groen dus ik gas erop en omhoog met dat ding, halverwege wilde mijn auto niet meer. Hoeveel gas ik ook gaf mijn auto bleef staan waar die stond. Dus ik de auto maar half links ingeparkeerd en de monteur gebeld van het verhuurbedrijf. "Ja we sturen zsm een monteur naar u toe" Ik dacht bij mijzelf dan ga ik wle buiten staan dan ziet die man ongeveer waar ik sta.. Na een half uur in de kou te staan dacht ik toch maar in de auto te gaan zitten en te bellen. "Ja het is erg druk in Kaapstad dus het duurt even" Naja prima. Na 1,5 uur dacht ik toch wel van nou zo druk is het ook weer niet dus weer bellen: "Ja hij kan er binnen enkele minuten zijn"Ooow nu moet het dan wle opschieten:D Nou in totaal heb ik 2 uur mogen wachten op die monteur.
Uiteindelijk komt er iemand aan dus ik dacht nou ff snel omruilen die auto dan kan ik gaan naar mijn stage voor mijn EERSTE stagedag. Niet dus we moesten eerst al het papierwerk opnieuw invullen want hun beschouwen het als een nieuwe auto huren:( pfoee...
Eindelijk aangekomen op mijn stagebedrijf werd ik heel de dag rondgeleid en werd ik aan iedereen voorgesteld. Dit was erg leuk en leerzaam want zo leerde ik de mensen kennen waar ik mee samen moet werken en zo wist ik ook van elk proces hoe het werkte. Na deze vermoeiende dag maar gauw naar huis en koken. Voor het eerst een echt AFRIKAANS kosje gemaakt: Bonen en Aardappelen:D het was top! Was alleen boter vergeten te halen dus het vlees bleef nog maar even in de koelkast.

7-aug vandaag weer netjes opgestaan om weer om 9 uur weg te gaan. Sta ik achterste voren op een parkeerplaats op een heuvel, ik zet de auto in zijn achteruit en rol zo een beetje naar beneden. Nu wil ik weer naar voren om weg te rijden, idd DE HELLINGPROEF komt goed dacht ik! Ik haal de rem los en geef een dot gas en laat de koppeling rustig opkomen... toch rolde ik naar achter.. tegen een bloempot aan:( oow wat geniet ik elke ochtend van die Afrikaanse auto's heerlijk! Maargoed ondanks de botsing toch nog een manier gevonden om weg te komen.
Later aangekomen op mijn stage keek ik even naar de schade, tja lak schade.. wat nu? Naja eerst maar eens mijn stage dag beleven.
Ook vandaag werd ik heel de dag rondgeleid en moest ik met mensen meelopen om zo te leren wat ze allemaal doen. Dit was op zich een kort dagje gelukkig. Dus snel weer in de auto en op naar huis. Vandaag even snel boter gehaald en ook vandaag had ik lekkere boontjes met aardappelen en een lekker stukje vlees:D Trots jongen dat ik was!
Na het eten lekker een filmpje gekeken en ook vandaag vroeg gaan slapen want ja morgen zou de echte eerste grote dag zijn beginnen om 7:30 tot 16:00!

8-aug Vandaag 6:30 opgestaan zo maar dat was vroeg:O:O en koud:(. Ondanks dat netjes om 7:30 aangekomen op mijn stage en netjes begonnen met het maken van mijn eerste verslag. Ondertussen kreeg ik wat haarnetjes en oordopjes voor in mijn kantoortje voor als ik naar de fabriek ga:D. Ik krijg zelfs een soort stofjas met mijn naam erop:D Later ging ik naar mijn stage begeleider die mij de stage opdracht uitlegde. Wat ik moet maken is dus een: Constructie waarin je een flying knife construction kan verstellen dmv.... uhhh laat ook maar veel te technisch. Maar het is een leuke opdracht en heb er zin in! Verder ben ik verder geweest met mijn eerste verslag en tja met een muziekje en een gezellig collega op je kamer heb je die zo af:D dus is alweer ingeleverd. En verder ga ik straks lekker tennissen en verder begint mijn weekend al want morgen is het National womens day. Ik zeg goed bezig!! Nou dat was het wel weer en spreek jullie snel!!

  • 08 Augustus 2012 - 16:11

    Joeri:

    Haha, brokkenpiloot! Maar goed bezig Nick, succes met je opdracht en ook veel plezier daar :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 15278

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: