9-aug t/m 12-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 9-aug t/m 12-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

9-aug t/m 12-aug

Blijf op de hoogte en volg Nick

12 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

9-aug vandaag begon mijn weekend al, het is vandaag namelijk National Women's Day. Geen idee wat ze ermee doen maar in ieder geval iedereen is vrij. Dus ik heb vandaag maar is lekker uitgeslapen en de hele dag lekker lui op de bank gezeten en filmpjes gekeken. Dit heb ik volgehouden tot het avond eten en daarna be ik maar weer gaan slapen. Al met al was dit dus een rustig maar boven al lui dagje.

10-aug Ook vandaag had ik een rustig dagje de rede hiervoor was dat ik al mijn krachten en energie moest bewaren voor de avond. We zouden vanavond namelijk helemaal los gaan! Eerst zijn we wat wezen eten bij het restaurant bij ons hotel. Ik heb natuurlijk een gezond broodje met sla, tomaat en wat vlees op (Een hamburger!). De bodem was er! Op naar Tommy's, dit is een cafe waar veel sporten worden uitgezonden waaronder ook de vrouwenhockey finale tussen Nederland en Argentinië. Hoppa Goud! nou de avond kon niet meer stuk, op naar Longstreet (De straat om uit te gaan). Na een hele gezellige avond toch nog maar even naar het restaurant de Gouden Driepoot (McDonalds) om nog eens een lekker gezond broodje met sla, tomaat en vlees te eten:D. En daarna was het tijd om de oogjes te sluiten.

11-aug Na een moeizame ochtend hebben we besloten om toch maar is iets cultureels te gaan doen. Op naar het Museum, het "Slavery Museum". Het was geweldig! mooie schilderijen en teksten, schi-tte-rend!... Niet dus. God wat had ik spijt van mijn 2 euro entree. Maargoed zo hebben we de mensen van het museum ook gelijk een donatie gedaan. Na deze mooie ervaring zijn we maar is gaan doen waar we goed in zijn. Op naar de terrasjes en lunchen! Na een lekker broodje ei met bacon zijn we nog wat boodschapjes gaan halen en zijn we onszelf gaan klaarmaken voor weer een mooie avond. En ja hoor we begonnen de avond al met een spel bij iemand thuis de spelen, een drankspel om precies te zijn. Nou ik heb het geweten, ik ging de stad in met al genoeg op. Verder hebben we nog flink door gefeest tot ik 2 uur op mijn horloge zag staan, tijd om maar weer eens te gaan slapen.

12-aug Na een lange nachtrust ben ik maar eens mijn rackets uit de kast gaan pakken om mijn luie zweet er eens uit te gooien. Zodoende heb ik 1 uurtje getennist met de trainer, daarna ben ik boodschapjes gaan doen en snel door naar Tommy's cafe. Want jaja mijn clubje moest spelen. AJAX! het was leuk om te zien alleen een beetje jammer dat het een gelijkspel bleef maargoed die titel die komt er wel heb ik gezien. Daarna heb ik maar eens mijn bekende kookkunsten getoond en heb ik weer lekkere boontjes met aardappelen en een stukje vlees op. En na dit hapje ben ik bezig geweest om dit verslagje weer klaar te maken voor het thuisfront. Nu nog even lezen en dan gaan de oogjes weer dicht want morgen staat er weer een stage-dag voor de boeg. Deze zal alweer beginnen om 7:30 dus ik zeg tot de volgende keer!!

  • 13 Augustus 2012 - 13:49

    Edith:

    oh Nick wat schrijf jij toch heerlijk! lachen hoor. en wat fijn dat je zo goed kunt koken ;) en zo veelzijdig, van je moeder geleerd zeker.
    fijne week weer op je stage en tot het volgende verslag. ik volg je graag!

    groetjes Edith

  • 14 Augustus 2012 - 10:59

    Kim:

    Heeeeeeeeeeeeeeeey Nick!!
    Ik heb je gevonden!!
    TOP om je verhalen te lezen....ik blijf je zeker volgen.
    Wat heb je toch een coole auto, haha ik zie je al helemaal naar je stage tuffen iedere dag. Je rijstijl moet alleen nog wat verbeteren maar dat komt vast goed.
    Verder lekker stappen en 'gevarieerd' koken voor jezelf....helemaal niet verkeerd daar in Z-A.
    Geniet ervan!!
    Groetjes Kimmetje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 15311

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: