18-aug t/m 21-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 18-aug t/m 21-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

18-aug t/m 21-aug

Blijf op de hoogte en volg Nick

21 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

18-aug De eerste mooie zonnige dag van deze week. Het heeft de hele week geregend dus op deze dag moeten we iets gaan doen maar wat.... Mijn begeleider had me die vrijdag daarvoor verteld over een mooi natuurpark waar je met mooi weer alleen in de maanden augustus en September velden vol met bloemen kunt vinden. Het ligt in de west kust van Zuid-Afrika in Saldana Bay. Dus op naar mijn auto en gaan met die handel. Ik had op google opgezocht hoe ik er moest komen en het was heel simpel alleen maar rechtdoor rijden. Onderweg met wat lekker eten en een lekker muziekje kwamen we hele mooie natuur tegen die om de 3 kilometer wel weer anders was. Helaas viel na een half uur de muziek al weg omdat we geen bereik meer hadden. Oftewel we zaten nu in de middle of nowhere... Er was maar een route en alleen wij reden daarop. Op google werd er gezegd dat het ongeveer 1 uur rijden was en dan moest je een keer links. Maarja na 1 uur gereden te hebben en als verschillende afslagen voorbij zien komen begon ik toch wel te twijfelen welke het was... Dus ik stopte bij een of ander huisje aan de kant van de weg om te vragen naar de plek waar we waren en of zij wisten waar we heen moesten.. Aangekomen bij een man vroeg ik in het engels waar we het natuurpark konden vinden. Hij antwoorden met"yes" Dus ik vroeg dan maar waar zijn we op deze kaart? en liet hem de kaart zien. Hij antwoorde met "yes" Toen dacht ik van nou dan maar in het Nederlands misschien kan die er zelf wat Afrikaans uit plukken. Dus nu vroeg ik in het Nederlands waar we waren en waar we heen moesten, hij antwoorden heel verrassend met "Yes". Hadden we dus niks aan..
Er kwamen al wel wat auto's voorbij, misscien wil er een stoppen en dan kunnen we vragen waar we heen moeten. Dus ik begon als een bezetene te zwaaien maar tervergeefs niemand stopte. Toch vreemd want ik zie er toch niet uit als een daklozen die een lift wil, of wel?..
Dus we hadden 2 opties of we rijden 500 meter verder daar stond een bord of we reden terug naar een andere afslag en we probeerde dat..
We kozen voor optie 1, we reden naar het bord. En verdomme hoe dichter we kwamen hoe beter we konden zien dat daar het natuurpark was wat we zochten.. YESSS!
Toen we binnenwaren konden we dan eindelijk de bloemen zien die we wilden zien. Dus we tuffen lekker door met het karretje want tja we waren al wat laat.. Dus ik gaf ff flink gas en plots zag ik een schilpad in de bosjes kruipen dus ik schoot vol op de remmen, we stapte uit en we konden nog net optijd de schilpad pakken om even een fotoshoot te houden. Na de fotoshoot reden we door en helaas werd de mooie geasfalteerde weg een onverharde weg... Tja en dat vond mijn autootje niet zo leuk, ipv dat een redelijk recht onverharde weg was was het een weg maken gaten en hobbels waar je bang van werd!! Dus ik met 10 km/h over die weg want tja ik moet wel voorzichtig zijn met mijn autootje.
En uiteindelijk de mooie velden met bloemen, ge-wel-dig! Het waren velden vol met bloemen met alle kleuren. Er waren ook wat wilde dieren zoals antilopen en struisvogels. Na een mooi rondje gemaakt t ehebben door het natuurpark hebben we nog even geluncht op het strand en daarna gingen we alweer terug.
Toen we uiteindelijk thuis waren moesten we nog eten.. We hadden maar besloten om maar weer eens te koken en dit keer was het een italiaanse pasta. We hebben namelijk ene italiaans meisje in ons meisje en die kan koken als de beste:D. Dus met z'n drietjes hadden we lekker pasta gemaakt en daarna zijn zijn we naar haar gegaan om een film te kijken.
Nou dat was een minder goed succes... Heb namelijk alleen het begin gezien de rest van de film was zwart??(Mijn ogen waren dicht gevallen..)

19-aug Na een druk Zaterdagje wilden we vandaag even rustig aan doen. We hebben dan ook uitgebreid uitgeslapen. Daarna zijn we wezen brunchen en hebben we een bioscoopje gepakt in Waterfront. Na de bios heb ik lekker Pannenkoeken gebakken op Nederlandse wijzen met een fleugje Afrikaans. Het was lekker en voor herhaling vatbaar.

20-aug Vandaag begon de dag alweer vroeg 7:30 moest ik weer op mijn werk zijn. Vandaag was een tamelijk relaxed dagje voor mij. Aangezien ik het klusje van mijn begeleider afhad kon ik me volop concentreren op het tekenen van mijn hoofdopdracht. En tja zo zag mijn stage-dag eruit, ik heb heel de dag achter de computer gezeten om te tekenen. Aan de eind va de dag was ik zo gaar als een tientje..
Thuis aangekomen wilde ik even gaan sporten, maarja mijn tennismaat reageerde niet dus dan maar een stukje hardlopen. Dat stukje werd een killende 45 Minuten bergopwaarts rennen. Nadat ik thuis kwam was ik totaal gesloopt en ik viel in slaap op de bank... Ik werd nog wakker gesmst om wat t egaan eten, dat heb ik gedaan en daarna ben ik alweer gaan slapen. Het was een slopend dagje.

21-aug Het was weer een pittige ochtend met veel spierpijn, maar 1 pluspuntje ik was zo fit als iets! Op mijn stage aangekomen begon ik gelijk weer met tekenen, geloof het of niet maar mijn begeleider kwam al om 9 uur aan want hij had weer een klusje voor me. Ik moest een elektrisch schema controleren want het werkte niet.. Gelukkig helpte mijn begeleider en waren we aan de eind van de dag klaar en alles werkte zoals het moest werken... Tenminste dat vond ik.. Hij vond mijn opdracht van laatst nog niet helemaal goed. Dus ik moest nog even wat veranderen en dan was het eindelijk perfect en werkte alles zoals het moest en dat vond mijn begeleider ook!
Toen ik thuis kwam had ik me voorgenomen om maar weer is lekker mijn kookkunsten te gebruiken. Erwtjes met aardappelen en een stukje vlees. Ik keek in de koelkast en zag dat het vlees niet goed meer was, naja zonder vlees kan ook. Ik pakte de aardappelen om ze in de pan te gooien en tja ook deze waren uitgedroogd en niet meer eetbaar... BALEN! Nu moest ik dus nood gedwongen naar het restaurant in ons hotel om iets te gaan eten... Na deze poging van koken maar toch lekker gegeten te hebben ben ik voor vandaag weer klaar met alles en kan ik nu beginnen met relaxen.
Dus ik zeg Houdoe en tot de volgende keer!

  • 21 Augustus 2012 - 18:35

    Astrid:

    Klinkt goed,Nick!!!!! Behalve van het vlees en de piepers dan!:-):-):-):-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 15283

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: