13-aug t/m 17-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 13-aug t/m 17-aug - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

13-aug t/m 17-aug

Blijf op de hoogte en volg Nick

17 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

13-aug Oeehh dit was weer een vroege morgen 6:30 gaat het wekkertje pfoe pittig.. Maargoed ik ben een man dus opstaan met de geit. Aangekomen op mijn werk was ik maar begonnen met wat verslag legging want tja dat moet ook gebeuren.. Al na enige tijd komt mijn stage begeleider me halen om me uit te leggen wat er moet gebeuren. Ik moest naar de fabriek beneden gaan want iemand ging daar de machine(waar ik aan moet gaan werken) open maken en mij laten zien hoe het allemaal werkte. Na een hele middag gesleuteld te hebben en foto en filmpjes genomen te hebben van de machine was ik er wel klaar mee... IK KAN DIE MACHINE NU WEL DROMEN!.Ik ging weer naar mijn begeleider om te vragen wat nu, hij vertelde me of ik de oude machine wilde 3d moduleren op de computer. Prima! dus de rest van de dag ben ik druk bezig geweest met het tekenen van de machine op mijn computer...
Om 16:00 ging ik maar weer lekker naar huis na zo'n vermoeiend dagje en heb ik de hele avond niks meer gedaan.

14-aug Ook vandaag was een vermoeiend ochtendje maar ik had er zin in ik was er klaar voor. Kom maar op met die machine ik knal hem in mijn computer. Dusja het eerste waar ik mee begon vandaag was gelijk tekenen op de computer. Dit kon ik volhouden tot 10 uur want toen kwam the big boss weer binnen. Ik moest mee naar de fabriek want hij had een klusje voor me.... als het maar niet te ingewikkeld is...
We stopte bij de eerste machine, bij deze machine moest ik een scan installeren. Deze was namelijk al gereed alleen was hij nog niet goed afgesteld dus dat moest ik doen. Na de uitleg van mijn begeleider zag ik al dat we een probleem hadden... Maargoed deze 3e jaar had een oplossing we moesten 1 onderdeel vermaken. Dus ik liep naar mijn begeleider om te overleggen, hij ging zelf even kijken en hij vertelde even hoe het moest... Niet dus, uiteindelijk kwam die op het zelfde idee uit als ik! Oehhhh wat streelde dat mijn zelfvertrouwen BAM! Naja machine 1 was dus done want dat vermaken doet iemand anders. Op naar machine 2!
Bij deze machine moest ik dezelfde soort scan installeren alleen hadden ze nog geen frame voor deze machine dus dat was mijn opdrachtje om die scan te installeren en een frame te laten maken. Hij vertelde mij dit en zij er snel achteraan..."dit moet vrijdag af!" Dus daar ben ik verder mee gegaan... Heb het vandaag niet af kunnen krijgen maar morgen is er weer een dag.
En ja hoor ook vandaag ontkomt Nick er niet aan, hij maakt weer iets mee!
Toen ik om 17:00 naar huis reed wilde ik nog even langs de supermarkt voor wat avondeten. Aangekomen bij de supermarkt wilde ik even pinnen want had geen geld op zak. Dus ik sta bij die automaat, stop mijn pas erin, toets het bedrag en de pincode in en ik blijf braaf wachten. Heel netjes komt mijn pas eruit en.... verder niks! Godsamme waar is mijn geld! dus ik loop naar zo'n bewaker en leg hem het verhaal uit. Hij zegt "probeer die andere machine ff" Dus ik ga naar die andere machine maarja ga niet nog een keer pinnen dadelijk ben ik geskimt of mijn geld gejat en dan pin ik nu nog meer geld wat ik niet ga krijgen. Dus ik ging maar is mijn saldo opvragen, netjes komt er een bonnetje uit en wat denk je... er stond een dikke 0! Nee toch waar is mijn geld? Geskimmt? Gejat? Waar is het? Dus ik snel mijn parkeerkaart betaalt met nog wat muntjes die ik had in mijn portomonee had en crossen als een malle over de wegen in Kaapstad (Kan ik ook weer van mijn lijstje schrappen!). Snel naar mijn hotel om mijn rabo app te checken op mijn telefoon, dus na wat haastig mijn telefoon gepakt te hebben en de app gestart te hebben, wor dik toch ietsjes rustiger want er staat nog steeds hetzelfde bedrag op mijn rekening dan gisteren. Maarja wat nou als die App ff niet werkt?? Dat ik toch geskimmt ben.. Op naar het restaurant en dan ga ik daar maar wat eten want dat moest toch gebeuren en dan kan ik gelijk met mijn pinpas betalen om te kijken of dat lukt. En na een lekker ontspannen etentje (Ik mijn mijn eten naar binnen lopen stompen, alsof dit mijn eerste maal in een maand was) met... mijn ipad vroeg ik maar is om de rekening. "Kan ik pinnen" Komt ze met dat apparaat ik stop mijn pas erin en toeste de pincode in en drukte op OK. Ik zag allemaal info op dat schermpje komen en het duurde en duurde het zwet brak me uit! Na ongeveer 3 minuten (voor mijn gevoel dan) hoorde ik een piepje en kwam er dan eindelijk een bonnetje uit met VOLTOOID! JAAAHHHH, dus ik pinnende maar gelijk 500 euro bij en zij tegen haar geef iedereen ff een rondje en neem er zelf ook een! (misschien dat ik nu een beetje klets....) Dus nu kon ik lekker rustig naar huis en dit mooie verhaal typen op mijn blog:D

15&16-aug deze twee dagen waren vrijwel hetzelfde op mijn stage heb ik gewerkt aan die ene machine waar ik heel de week al mee bezig ben geweest. Elke keer was ik bijna klaar en dan kwam mijn begeleider en dan moest ik weer iets veranderen. Maargoed al met al waren het 2 drukke maar productieve dagen.

17-aug Yess de laatste dag en dat is het weekend:D. Ook vandaag heb ik weer aan de zelfde machine gewerkt, ik heb gevlamt want ik wilde er nu eindelijk mee klaar zijn. En wat denk je hij is zelfs geverfd en is ready for take off:D. Er hebben heel wat uurtjes in gezeten maar dan heb je ook wat. Grant (Begeleider) zei: Nice Job!.
Aan de eind van de werkdag kwam ik bij zijn kantoor en vertelde hij mij iets om te doen voor dit weekend. Zaterdag word het namelijk warm weer en dan moet je naar" preekstoel" gaan. Preekstoel blijkt een streek te zijn waar in de maanden Augustus t/m September het hele land kleurrijk ziet van bloemen. En je kon daar picknicken van de natuur en wildlife genieten. Verder speel South-Africa VS Australia in Cape Town en we wilde ook nog naar een township. Dus voor dit weekend word het plannen als een malle!
Voor vanavond gaan we lekker "braaien" bij een van de vriendengroep en daarna gaan we lekker op stap. Dus ik zeg bij deze Proost!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 15309

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: