26-sept t/m 1-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 26-sept t/m 1-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

26-sept t/m 1-okt

Blijf op de hoogte en volg Nick

01 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

26-sept Vandaag was het weer ouderwets hard werken op de stage. Ik heb veel werktekeningen van mijn designs gemaakt. Verder kreeg ik 2 andere klussen tussendoor die ik maar moest klaren. Na dit pittige stage-dagje gauw naar huis en goed eten want vanavond stond er weer een avondje voetbal op de planning. Het was een regen achtig avondje, we moesten tegen een afrikaans teampie. Ik begon aan de zijkant en dacht bij mezelf "laat die goede jongens maar voetballen ik kijk wel" Na 10 minuten begon het toch wel te kriebelen.. ik sta toch niet in de regen om te kijken. Dus na een kleine 15 min mocht ik het veld in. In het begin was het me moeilijk plaatsen in het veld want iedereen rent door elkaar bij een 5 tegen 5 toernooi. Ik rende maar als een malloot naar de dichtstbijzijnde (pittig woord) persoon en begon hem te dekken. Na de eerste helft van 20 min was ik niet van plan om al te gaan wisselen. voetballen dat kwam ik doen! En ja hoor 2e helft stond ik nog steeds op het veld en voor me gevoel ging het best aardig en bleef ik steeds als laatste man een beetje staan om de bal maar van ons doel weg te houden. Na het voetballen heb ik nog van verschillende mensen gehoord dat ik best goed bezig was:D Nou die zit weer in de pocket:D. Die avond hebben we nog een beetje bank gehangen en slap gekletst.
27-sept Vandaag begon de dag ook weer vroeg. We moesten weer gelijk aan de bak. Ik moest mijn werktekeningen verder afmaken en weer alten controleren. Verder ben ik nog een paar uur in de fabriek bezig geweest om een machine te analyseren want de baas wil een bepaald probleem tackelen. Eenmaal thuis gekomen heb ik me snel omgekleed want het tennissen stond weer te wachten. Ik ahd er zin in! Even lekker tegen een bal aan hengsten en mijn werk uit mijn hoofd halen heerlijk! Nou dat ging mooi niet door... net voordat ik wilde gaan tennisen begon het te regen als een malle! Fijn.. Dan maar pizza bestellen met z'n alle en een leuke film gekeken. Dit was dan ook zeker een luie maar een zeer vermakelijke avond!
28-sept Oehhhh vrijdag! Jaja je merkt het aan iedereen. Het weekend stond weer voor de deur. Iedereen werkt in de ochtend lekker door tot 12 uur en daarna is het facebook refreshen als een dolle en muziek aan en genieten. Naja als stagiaire ga je natuurlijk niet anders werken dan de mensen bij wie je stage loopt. Dus ook ik werkte tot 12 uur en daarna lekker niksen!! Rond half 4 komen we wat collega's tegen in de gangen en die hebben het over een drankje doen bij een bar... Ja prima! Nou we volgde de collega's.... WTF! Ze hebben gewoon een geheim kamertje met een sicke Bar!!! Dus met alle collega's lekker daar gezeten en lekker wat gedronken! Beter kon mijn vrijdag niet worden. Na dit lekkere drankje gingen we gauw naar huis want ik moest me alweer klaarmaken voor ene potje tennis. Naja ze noemen het tennis, wat ik aan het doen was daar op die baan?! Ik heb geen idee maar ik zwaaide wat met mijn racket. Na deze redelijke aanfluiting was ik doe aan PARTYING! We begonnen al met een feestje van een jarige en we trokken hem door tot in de stad. Ook hier gutste het bier de lichamen in en hebben we weer veel beleefd!!
29-sept Dit was een rustig en lang ochtendje. Ik kwam om 1 uur uit mijn bed en gingen we gelijk op pad naar Canal Walk. Dat is een mega groot gebouw met super veel winkels! Dus vrouwen: als je ooit naar africa gaat ga naar CANAL WALK. Hier hebben wij onze middag doorgebracht met wat mannelijk shoppen. Daarna reden we weer naar huis en zijn we lekker wezen uiteten bij Waterfront. Altijd als we daar eten pak ik de Fillet steak. En elke keer word er gezegd Nick pak is een keer iets anders. Maar echt als je dat stuk vlees op hebt wil je niet meer anders zei ik. Nou oke met 4 mannen pakte wel allemaal die befaamde "Fillet steak". Nou om eerlijk te zijn sinds dat het eten op tafel kwam en totdat het op was heb ik niemand horen zeuren of praten hoor?? Ze gaven me gelijk! Nooit meer iets anders!! Na deze overheerlijke maaltijd zijn we doorgegaan naar de kroeg. Tommy's genaamd dit is een kroeg met een nederlandse eigenaar. Deze man is 100% voor Ajax dus deze zend ook al de wedstrijden van Ajax uit. Dus ook deze avond tegen ja hoor Twente. En ja ook dit kon weer niet beter 1-0 winnen van de nummero uno! BIERRRRR!. Snel op naar huis omkleden en klaarmaken voor de volgende big party!. We begonnen bij The Loop daar mochten we naar binnen als VIP's. Super vet!. Je staat daar dan binnen in die club op een soort balkon en jij kijkt naar beneden naar al die mensen die los aan het gaan zijn.. tja ik voelde me inderdaad VIP!. Iedereen vond het zo leuk hier dat ik dacht laat ik is met de manager praten, want tja dit willen we vaker! Na een kort maar krachtig gesprek zou hij zijn kaartje geven... Nou die vent niet meer gezien. Totdat we weer weg gingen, eenmaal buiten stond die daar hoor. Ik dacht bij mezelf ja vriend zo makkelijk kom je niet van mij af. Dus ik loop op hem af en begin over dat kaartje van hem. Binnen 3 tellen was die hem binnen wezen halen en vertelde die mij dat ik de volgende keer moest bellen en dan zouden we wat regelen! TOP! Op naar de volgende kroeg. The dubliner. Kost ook weer geld om binnen te komen, tja en zo rijk zijn we allemaal niet. Du sik begin met de uitsmijter te praten en na 5 minuten babbelen had ik het nummer van ene "Khalid" met de woorden bel me de volgende keer en wij regelen iets! Hoppa wat een productieve avond was dit toch! En ook deze avond kon niet meer stuk en we gingen tot op de bodem!
30-sept Vandaag weer een lange ochtend. Na iedereen goede morgen gezegd te hebben hadden we besloten om de tafelberg te beklimmen. Dus snel omkleden en gaan met die banaan. Nou die berg is ook echt een flinke berg! Het is een goede mentale Job om met een hoog tempo die berg op te rammen. In alle info boekjes en sites vind je dat het ongeveer 2,5 tot 3 uur duurt om boven te komen. Ik heb dit met 2 andere in 50 minuten gedaan. Nou ik heb het geweten. Ja gaat wel 3x dood op die berg maar je moet wel!! Eenamaal boven aangekomen zit ik echt in een dejavu. Alles is precies hetzeflde en het voelde als een soort thuiskomen! Na wat rondwandelen gingen we gauw naar eht restaurant wat drinken en eten. Na deze verfrissende pauze had ik voor mezelf besloten dat ik te voet weer naar beneden wilde en niet met de lift. In eerste in stantie was niemand daar zo happig op, totdat ik een persoon zo ver kreeg die mee wilde. Uiteindelijke gingen we met z'n 5en terug. We namen dezelfde route en we vlogen bijna naar beneden. Eenmaal beneden aangekomen redenw e gauw naar huis want tja na zo'n pittig dagje krijgen de mannen honger. We kregen van onze vrouwlijke roommate een lekker tonijn salade geserveerd met wat aardappelen. Heerlijk! Daarna gingen we door met een lamme bankhang avond en gingen we allemaal rond half 1 slapen.
1-okt Vandaag begon de stage week weer. Het was vroeg en redelijk vermoeiend. Ondanks dat ik heel de dag in mijn stoel kon zitten had ik vandaag geen puf meer om echt te werken. Mijn benen die wegen zo zwaar als lood en ben echt moe...Ik hebben facebooken aanstaan en muziek en probeer een klein beetje te werken. En tja het thuisfront dan ook maar updaten met een Verslagje. Vnv maken we er maar ook maar eens een rustig avondje van dus waarschijnlijk lekker potje poolen en optijd naar bed. Ik zeg Salut!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 15292

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: