31-aug t/m 3-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 31-aug t/m 3-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

31-aug t/m 3-sept

Blijf op de hoogte en volg Nick

03 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

31-aug Vandaag was een slopend dagje. Ik was moe en ik was toe een het weekend. De dag duurde heel lang!. Ik heb niks kunnen doen want alles wat ik nodig had om verder te gaan moest bestelt worden... Het enige wat ik dus gedaan had vandaag was het doorspitten van Facebook. Ik heb alle statussen en likes voorbij zien komen. Verder vertelde mijn Kantoorgenoot me over carnaval in Cape Town. Hij liet me wat filmpjes zien en hij vertelde ook dat die zelf mee liep in de optocht... Heel tof natuurlijk! Carnaval is mijn ding dus dat komt mooi uit dat ik dan nog in Cape Town ben! Het gaat zelfs zo ver dat hij gaat regelen dat ik mee mag lopen in de optocht met een saxofoon om muziek mee te maken! SUPER GRU-WE-LIJK.
Na dit geweldig nieuws werd mijn dag toch nog beter. Hoe later het werd hoe meer lol we hadden. We eindigde met het imiteren van de paralimpics. Ojojoj wat heb ik gelachen. Al met al was dit een geweldige stage-dag.
In de avond gingen we eten bij het restaurant in ons hotel. Want tja mijne nieuwe kamergenoten waren nog niet goed ingeburgerd dus die wilde natuurlijk nog niet koken. Ik smeekte ze echt om te gaan koken want dat is veel gezonder dan zo'n lekker, vette, super goede burger bij ons hotel. Maar helaas meeste stemmen gelden! Na deze verloren strijd waren we het toch wel allemaal met elkaar eens dat we moesten gaan stappen. Op naar de Assembly! De entree was duurder dan normaal maar er waren "bekende"dj's werd er gezegd. Nou ik kende er geen 1 maar ondankds dat was dit een geweldig avondje!
1-sept Jaja de eerste lentedag!! Het was een pittige eerste lenteochtend maar ik kwam hem door met een tosti'tje en een vers justje. Het zou een sportieve dag worden want tja mijn eerste competitiedag begon vandaag. Dus ik had lekker uit kunnen slapen en ik was er klaar voor. Vlammen met die handel. Om 1 uur kwaen onze tegenstanders en toen kwam ik er dus achter dat ze 4 dubbels en 4 mixen spelen en dat is de competitiedag. Ik begon met een mooie overwinning met de dubbel. Een lekker maar toch wel pittig potje. 6-2 7-5. Ik moest erg wennen aan de snelheid van de baan, ze spelen daar namelijk op hardcourt en dat is zoveel sneller dan ons trage kunstgras. Na de dubbel gingen we door met de mixen, en ja hoor deze meneer mocht weer met de oudste van het stel. Ik schat dat mijn partner rond de 60 jaar was. Ze kon alleen de bal terug brengen als die in der buurt was. De rest moest dan maar voor mij zijn denk ik.... God ik heb het geweten ik stond gewoon te enkelen tegen 2 spelers. Allemachtig! Ik rende van links naar rechts van voor na achter. we verloren met 2-6 4-6. En lol dat mijn partner had gehad. nou ik kon der wel wurgen je moet rennen op die bal..... Maargoed volgende week is er weer een competitiedag.
Eind van de dag zijn we nog maar eens wezen stappen want tja het eerste weekend van mijn kamergenoten mag je niet met een bankhangavond voorbij laten gaan.
2-sept Dit was een lekker uitslaap ochtendje. Vandaag hebben we Lionshead beklommen. We wilden tablemountain doen maar toen we lazen dat het 2 uur kan duren hebben we toch maar een berg kleiner besloten een van 45 min. Nou voor ons was het dus een dik uur!. Het was op sommige plek nog best goed opletten waar je liep maar, het was het zeker waard. Ik heb wat foto's van het uitzicht toegevoegd!
Later die avond hebben we nog een filmpje gekeken en zijn we vroeg gaan slapen want tja de maandagochtend van 6:30 staat weer te wachten.
3-sept De eerste vroege ochtend van deze week weer. Het was weer een pittige net als normaal. Maargoed ondanks dat kon ik rustig beginnen want ik moest mijn kamergenootje introduceren op mijn werk. Dus na een half uur moest ik aan de bak en kon ik gelijk beginnen met dingen in elkaar te zetten en te werken als een malle. En nu ben ik druk bezig met het afronden van mijn tekeningen om ze te laten maken. En vanavond gaat er niks speciaals gebeuren alleen vroeg naar bed dus word een rustig avondje.

  • 06 September 2012 - 14:51

    Eveliene:

    Hey Nick,

    het is zo leuk om al je verhalen te lezen. Het lijkt erop dat je het erg naar je zin heb als je al die verhalen zo leest. Een hele ervaring rijker. Leuke kamergenoten?
    Veel gezien en veel te doen op een dagje.
    Lekker tennissen competitie spelen.. goed bezig jij!!
    Mis je het Nederland een beetje of valt dat wel mee.?? Stage ook leuk"? leuke mensen? Is het ook leerzaam??
    Nou ik lees je verhalen met plezier!!
    geniet er nog van daar. Tot het volgende verhaal!

    Groetjes,

    Eveliene

  • 06 September 2012 - 15:10

    Nick Verschuur:

    Heey Eef,

    Super leuk je reactie:D
    Haha ja ik stop ook al mijn passie in mijn verhalen om ze lekker smeuig te krijgen:P. Ja super leuke kamergenoten 1 jongen en 1 meisje. Nee totaal niet! Stage is super leuk. Wel erg druk maar dat mag wel bij een stage. Ik moet veel tekenen en veel dingen ontwerpen en soms zelfs maken dus aan de eidn van de week kun je me wel opvegen hoor.. Het is ook zeker leerzaam, het is hier zo basis dus dit is voor mij echt een perfecte stage om is kennis te maken met het vak waar ik voor studeer en dat vind ik wel prettig.
    Haha ja eind van de week staat de volgende weer op de site.
    Nogmaals Bedankt!!

    Groetjes,
    Nick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 15280

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: