10-sept t/m 17-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 10-sept t/m 17-sept - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

10-sept t/m 17-sept

Blijf op de hoogte en volg Nick

17 September 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

10-sept t/m 13-sept Daar zijn we weer. De eerste 4 dagen van de stage week waren weer pittig. Ik moest hard werken, veel tekenen en dat heel de dag achter de computer. Elke keer als ik een nieuw concept af heb dan komt de baas even kijken en dan geeft zijn comentaar erop en dan geef die wat aanpassingen. Maar deze week was crazy... Ik heb super mooi mijn idee uitgewerkt echt alles erop en eraan, in eerste instantie was het allemaal top en kwam het helemaal goed zei die. Dat was het begin van de week! Aan het einde van de week kreeg ik 10 punten om aan te passen, en dan niet van oow doe dat boutje daar en dat hoekje afronden. Nee gewoon bijna heel de tekening van tafel gooien.. FIJN!. Dus ik was erg moe die week, veel engelse termen veel bedenken en tja dat vergt veel energie.
Verder heb ik nog getennist tegen de nummer 1. Oke zelfs tennissen kon ik niet meer na al dat gewerkt. Ik stond daar op die baan maar wat te zwaaien met mijn racket en had mijn lichaam gewoon niet onder controle. een 6-1 verloren pot.. Beetje jammer weer!
14-sept Jaja vandaag was het dan zover een weekend naar Hermanus! Shark Cage Diven en Whale Watchen!!! JAAAA. Ik en mijn collega hadden vrij gepakt om vandaag ons goed voor tebereiden op de trip van 2/3 uur naar hermanus. Om 2 uur vertrokken we en om 16:00 kwamen we dan eindelijk aan in het kleine maar mooie Hermanus. De eerste avond zijn we met de hele groep van 4exchange (mijn bemmiddelingsbureau) wezen uiten. We kregen een 3 gangen menu met echte afrikaanse gerechten. Dit was nog is koken! Stukken beter dan die boontjes die ik thuis maak:P Na dit etentje zijn we wezen stappen, en jaja dit ging weer als altijd. Goede muziek en veel drank:D Na een hele intensieve dansavond zijn we om 6 uur thuis gekomen en we moesten weer om 9 uur klaarstaan want dan zou het ontbijt klaarstaan! Dus hop naar bed en even die 3 uur rust pakken.
15-sept Dit morgen begon pittiger dan pittig. Met een vermoeid en dorstig lichaam begonnen we maar aan ons ontbijtje. Wat muffins, brood en appels en dan zou ik me het heertje wel weer voelen. Maar helaas de vermoeidheid was te heftig. Gelukkig hadden we vandaag alleen Whale Watchen op de planning staan om half 3 dus ik had van half 10 tot half 3 de tijd om deze vermoeidheid te tackelen. Dat deed ik dan ook maar door even lekker te gaan slapen. Om 2 uur ging het wekkertje weer en dan was het zover, voor het eerst in mijn leven walvissen zien:O:O Om half 3 vertrokken we naar de haven en daar werden er zeeziek pilltjes uitgedeeld. Ik dacht bij mezelf oke dit zal wel voor de mensen zijn die daar last van hebben ofzo.. mm op de boot kwam ik erachter waarom iedereen er 1 had genomen... Gigantisch golven van wel 3 a 4 meter hoog. OEI! Na een tocht van 1 uur waren we dan eindelijk op de plek waar we de walvissen konden spotten. Prachtige beesten! En zo enorm groot:O Ze zijn gewoon zo groot dat je zelfs met een foto niet kunt inbeelden hoe groot het nou werkelijk is, maar ondanks dat heb ik het geprobeerd om de walvissen zo goed mogelijk in beeld te brengen. En er kwamen zelf dolfijnen bij kijken en dat was geweldig. Een mooie blauwe hevige zee meet allerlei dieren die we alleen kennen van dierentuinen. Na 2 uur rond gedobberd te hebben en lekker de maag door het lichaam hebben laten shaken gingen we dan eindelijk terug... Ja dat heb ik geweten dat dobberen. De terug reis leek wel 3 uur te duren ik werd misselijk en voelde me echt niet goed. Er begonnen mensen zelfs te kotsen en tja helpt ook al niet mee om je in te houden. Ik bleef maar tegen mezelf zeggen: denk aan iets anders, kom op kom op! Heel de rit lang iedereen praten over ziek, kots en misselijkheid nou ik dacht dat ik over me nek ging. Maar na 1 uur terug gevaren te hebben zag ik dan eindelijk te haven dichter bij komen en daar stond ik dan weer als een ware zeeman. Lekker met beide benen op het land:D. Zo fijn gevoel. Vanaf dat moment wist ik wel oke als ik morgen shark cage ga diven dan pak ik 20 pillen! Verder hebben we deze avond gebraaid op een echte afrikaanse manier. Lekkere vette worsten, burgers en hoender(kip). Het was super lekker. Deze avond had ik besloten om op tijd naar bed te gaan want ik wilde niet weer met een kater op het water te zitten.. En dan vooral niet het shark cage diven!
16-sept Vandaag was het zover het spannende shark cage diven. Na een half uurtje rijden naar Gansbaai kwamen we dan aan bij het bedrijf dat ons mee zou nemen naar the big white sharks. Na de instructies gingen we dan echt naar the cage. Eerst moesten een klein kwartiertje met de boot het water op. Nu had ik me wel voorbereid en had wel 2 pillen bij, jammer genoeg waren er nu geen golven en kon je onmogelijk zeeziek worden:P Eenmaal aangekomen bij de Cage kregen we allemaal een Wetsuit. Dit was al een hele klus om aan te trekken. Maar naar 10 minuten gestoeid te hebben had ik het pak aan. En ja dit was geweldig. Op de boot zag je de haaien zwemmen rond het aas en de kooi, maar als je in de kooi zat dat was nog gruwelijker. Je was echt oog in oog met the great white shark. We hadden een hele spannedn attack. Hij greep het aas en begon hevig met zijn body te schudden en knallede een paar keer flink met zijn staart tegen de kooi! Spectaculair! Ongelovelijk. De grootste haai die we gezien hadden was ongeveer 3,5 meter lang. En dat te bedenken dat de grootste 6 a 7 meter lang kunnen worden. Na dit onvergetelijke avontuur gingen we met veel foto's en filmpjes terug naar kaapstad om daar nog even bij te komen van het gewweldige avontuur. Na een lange rit terug naar huis was het dan toch echt het einde van het mooie en lange weekdn. Morgen begon de stage weer!
17-sept Nou ik heb het gemerkt dat het geweldig was, ik zit hier nu met dikke oogjes dit verslag te typen en ik ben ongelovelijk moe! Maar ik ben een verschuur dus bikkelen met die handel en werken hophophop! Vandaag ga ik na mijn stage hardlopen en daarna gelijk door naar bed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 15285

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: