2-okt t/m 8-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu 2-okt t/m 8-okt - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Nick Verschuur - WaarBenJij.nu

2-okt t/m 8-okt

Blijf op de hoogte en volg Nick

08 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

2-okt Vandaag moesten we weer vroeg uit de veren want een nieuwe stage dag stond weer voor de deur. Ik ben deze dag druk bezig geweest met het aanpassen van mijn tekeningen om ze na deze aanpassingen in te kunnen leveren bij de werkplaats zodat mijn eerste designs dan toch echt gemaakt gaan worden. Want tja daar ben ik hier toch voor he en niet voor al het feesten en genieten:P.... Echt niet! Deze avond moesten de Dutchies weer voetballen, 5 tegen 5 toernooi. We begonnen goed met een kleine voorsprong maar net een paar minuten voordat kwamen de gasten goed terug en hebben we helaas een gelijk spel gespeeld, beetje jammer maar volgende week weer een kans. Daarna reden we naar huis en hebben we nog wat op de bank gehangen en een film gekeken.

3-okt Dit was een saai dagje met weinig te beleven:P Ik heb gewoon netjes mijn stage werk weer gedaan en na het werk was ik uitgeteld en viel ik gelijk toen ik thuis kwam op bed in slaap. Ik werd gewekt om te eten en daarna hebben we nog een potje voetbal gekeken en daarna ben ik toch echt gaan slapen want de vermoeiing begon toe te slaan. En ik moest wel fit zijn voor de volgende dag want dan was de verjaardag van onze nieuwe kamergenoot, oftewel party hardy!

4-okt Vandaag had ik dan eindelijk mijn werktekeningen van mijn design af dus ik kon eindelijk met een big smile naar de werkplaats lopen om ze te vertellen dat ze kunnen beginnen met het maken van mijn eerste ontwerp. Na deze taak kwam mijn baas mijn kantoor binnen en die wilde een of ander product hebben en ik moest maar uitzoeken waar ik die vandaan moest toveren en weg was die.... Ik snapte er geen snars van, dus ik keek op zijn blaadje van wat er allemaal voor gekriebel stond en uiteindelijk begon er wat te dagen. Dus ik begon hevig te zoeken op het internet en het was gelijk raak ik had een Agent gevonden in Belville die het product zou kunnen leveren. Dus ik de man vriendelijk gevraagd om mij te mailen met levertijden en kosten.... tot op de dag van vandaag zit ik nog steeds te wachten op dit mailtje. Wij merken wel als men zegt ja ik mail het je wel toe... krijg je dus niks hier in Afrika. Je moet de mensen opbellen en dan vragen wat je wil en dan maar hopen dat het klopt. Na deze opzich wel leuke dag gingen we dan eindelijk naar huis, ik was bek af. En ja hoor toen ik thuis kwam plofte ik op bed en ik was vertrokken. Ook deze avond werd ik netjes gewekt met de vraag waar we gingen eten en het werd de restaurant bij ins hotel. Een lekker vette grote unit van een burger. We moesten deze avond de verjaardag van onze kamergenoot vieren en we hadden besloten dat het een echte mannen avond moest worden! Dus we gingen naar jaja de befaamde MAVERICKS (Vul zelf maar in wat voor club dit is) Maar het was geweldig! Na deze club gingen we door naar onze enige echte stamclub the Dubliner. Daar hadden we nog wat drankjes genuttigd en toen vond ik het wel weer welletje voor vanavond want ik moest wel gewoon de volgende dag weer werken.

5-okt Met 4 uurtjes slaap achter de rug ging het wekkertje alweer. 1 woord 6 letters= PITTIG. We kwamen op het werk en daar hadden we al geen internet, oftewel werkloos. Dus wij naar de computer expert van het bedrijf om te vragen wat er aan de hand was. Zij begon te zoeken op onze laptops om te kijken of ze het kon oplossen. Op een gegeven moment zij ze tja als het me niet lukt kun je net zo goed naar huis gaan. Wat?! naar huis? nu? Klinkt fantastisch, hopelijk lost ze het niet op. Maar helaas na een half uur kregen we een belletje ja jongens komen jullie je laptop maar ophalen ik heb je aangesloten op het langzamere internet zodat jullie wel kunnen werken. Nou het was inderdaad langzamer jeetje dit was dus niet hoe wij het voor ons zagen.(google laden in 3 minuten...) Beetje jammer dit....
Maar onze dag werd goed gemaakt want we kregen voor lunch een zelf gemaakte spaghetti van de mevrouw die ons op het slome internet aansloot. Dit hadden we danken aan mij omdat ik 1 week daarvoor een mooie engelse handleiding had geschreven voor haar met hoe je de printers moest installeren op je laptop. Nou die spaghetti was overheerlijk! Na deze overheerlijke lunch hebben we de dag maar rustig uitgezeten en hebben we ons best gedaan niet in slaap te vallen. Eenmaal thuis aangekomen viel deze jonge man weer in slaap. En ja hoor ook vandaag werd ik gewekt voor het eten en tja daarna gingen we dan toch echt ook op stap. En tja het was weer ouderwets gezellig.

6-okt Deze dag stond in het teken van bijslapen en uitrusten. We hebben dan ook echt helemaal niks gedaan. Ik heb uitgeslapen ben naar de winkel geweest en ben NIET wezen stappen. En dit voelde zeer goed de volgende dag.

7-okt Ik was uitgerust en ik kon de hele wereld weer aan. Vandaag hadden we dan ook op de planning staan om naar Cape Point te gaan. Deze plek was ook zeker weer een soort flashback voor mij naar de reis die ik eerder dit jaar met mijn ouders heb mogen doen. Het was weer een soort thuiskomen maar dan net niet:P Maar ook rond deze tijd lag cape point er weer mooi bij! Op de tergu weg zijn we nog even langs de pinguins gereden. En jaja deze waren ook weer precies hetzelfde als een jaar daarvoor. Verder hebben we dit weekend mooi afgesloten bij de Spurs met een lekker bord vol met spare-ribs en chickenwings.

8-okt Vandaag begint de werkweek weer net als gewoonlijk. Een slow start met leuke verhalen en mooie foto's van het weekend. Vandaag staat er weinig op de planning dus ik denk dat ik ook vandaag maar is ga uitrusten zodat we dinsdag weer fit zijn om een potje 5x5 voetbal te kunnen spelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nick

Actief sinds 19 Juli 2012
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 15279

Voorgaande reizen:

21 September 2016 - 01 Februari 2017

Stage in Australië

30 Juli 2012 - 28 Januari 2013

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: